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
auto
2024. 04. 23. kedd

Sajnos világszerte tapasztalt jelenség, hogy az autógyártók nem tudnak, vagy nem akarnak annyi elektromos autót gyártani, amennyi gazdára tudna találni a fogyasztók által tanúsított óriási kereslet szerint. A britek az elmúlt napokban szembesültek vele, hogy ha Kia e-Niroval szeretnének közlekedni, akkor valószínűleg az év végéig kell várniuk a megrendelés újbóli megnyitására, ami után több hónapnyi türelemre lesz szükségük az elektromos crossover kiszállításáig. A Nissan által közölt adat, miszerint az Európába allokált 62 kWh-s LEAF kétharmada egy hónap alatt elfogyott, sem éppen azt mutatja, hogy a legyártott villanyautóknak a raktárban kellene porosodniuk. Ez a tendencia azonban a magasabb árú járművekre is igaz: a Daimler vezérigazgatója arról beszélt a német Welt lapnak, hogy a Mercedes-Benz EQ C-ből az összes, 2019-re tervezett darabot megrendelték, és valószínűleg 2020-ra is hamarosan kifogy az elektromos sportterepjáróból a gyártó.

„Biztosak vagyunk benne, hogy nem leszünk képesek kielégíteni a keresletet 2019-ben, de valószínűleg 2020-ban sem. Mindent megteszünk viszont, hogy elérjük a maximális kapacitást” – mondta el Dieter Zetsche.

A Mercedes-Benz EQ C-re már tavaly megnyílt az előrendelés, az viszont nem derült ki, hogy pontosan hány darab gurul ki évente a gyárból, mely a legutóbbi információk szerint az év közepén kezdi ontani magából a villany-luxusautókat. Így tehát vagy nagyon sokan akarnak maguknak egy elektromos Mercit, vagy csak azért fogyott el már két évre előre valamennyi darab, mert annyira keveset gyárt majd vállalat – reméljük, nem ez utóbbiról van szó.

Az EQ-szériát bevezető villanyautó gyomrában két aszinkron motor biztosítja a 408 lóerős összteljesítményt, ami maximálisan 180 km/h-ra tudja felpörgetni a kocsit. A 80 kWh-s akkupakk 450 kilométernyi hatótávra elég, ez azonban a korábbi NEDC szerint értendő. DC töltéshez 110 kW-os teljesítmény áll rendelkezésre, AC hálózaton pedig egy 7,4 kW-os vízhűtéses fedélzeti töltőt használhatnak az EQ C vásárlói.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.