Óriási drámával zárult a mexikói Fomula-E futam

Sejteni lehetett hogy Mexikóban izgalmas verseny vár a versenyzőkre, de ekkora parádéra valószínűleg senki sem számított. De ne szaladjunk annyira előre, először nézzük meg, hogy az időmérő futamokon hogyan teljesítettek a pilóták.

A mexikóvárosi pálya egyébként is magában hordozta a nagy meccsek lehetőségét, ugyanis a célegyenes ráfordító és a célegyenes együtt olyan hosszú gyorsításra adnak lehetőségek, hogy a célegyenes végi lassítóhoz szinte teljes sebességgel esnek be az autók. Aztán ha a lassítót sikettel abszolválták, újra egy elnyújtott kanyar majd egy sikán következik, az aszfaltcsík második fele pedig a legtechnikásabb versenyzőket is megizzasztja.

A mexikói pálya rajza. Forrás: fiaformulae.com

Már az időmérő is meglepetéssel zárult. A super pole-ba bejutók listája sem teljesen szokványos. Első helyen Oliver Rowland, utána Pascal Wehrlein majd igazi meglepetésként Felipe Massa végzett. Őt követte negyedik helyen a másik Brazil Lucas Di Grassi, Sebastian Buemi, végül Antonio Felix Da Costa. A végső felállás a super pole után Wehrelin, Di Grassi, Massa, Rowland, Da Costa és Buemi lett.

Az időmérő futamok első hat helyezettje. Forrás: fiaformulae.com

A piros lámpák kioltása után viszont elszabadult a pokol. Wehrelin szépen elnyúlt a mezőnytől, Massa is jól kapta el a rajtot de Rowland az első kanyarban annyira ügyesen bújt be, hogy rögtön felugrott a második helyre, megelőzve Di Grassit is. Még az ötödik perc előtt megtörtént az idei évad legdurvább balesete is. Nelson Piquet szinte fékezés nélkül rohant bele az egyik DS hátuljába, jobban mondva megpattant a jobb hátsó kerekén át is repült az arany színű autó felett. Szerencére a fal mellett első kerekek nélkül csúszva hamar lelassult és nem sérült meg senki. A piros zászlót követően 37 percre újra elindították a futamot, amit a zöld zászlóval adtak a versenyzők tudtára.

EZT OLVASTAD MÁR?  Első képek a 2. generációs Formula E autókról

Aztán folyamatosan alakultak ki a párharcok. Elsőként Buemi és Da Costa között, az egyik kanyarban össze is ért a két autó. Utána Frijns és Lopez esete döbbentette meg a kommentátorokat, mert az utóbbi versenyző látszólag a boxutca felé vette az irányt, aztán egy hirtelen kormánymozdulattal visszatért a pályára Frijns elé. Evansnek is volt egy kis lökdösődős csetepatéja Vergne-nel.

A verseny vége felé Rowland vétett egy elég nagy hibát az attack mode aktiválása közben és elvesztette második helyét Di Grassival szemben, de ez még semmi, mert rögtön a háta mögött termett a csapattársa Sebastian Buemi aki a következő kanyarban majdnem kilökte Nissanos csapattársát.

A 45 perc elteltével az utolsó körbe érkezve Pascal Wehrelin haladt elől de nagyon szorosan követte őt Lucas Di Grassi. Az egész kör alatt folyamatosan támadta, hol jobbról, hol balról próbálta megelőzni de nem sikerült. Az energiából már szinte minden versenyautó kifogyóban volt, az utolsó 1-2% volt már csak a kocsikban. Ilyenkor jellemzően mindenki próbál spórolósabban versenyezni, de most az első helyért ment a küzdelem. Az egyik sikánnál Di Grassi Wehrelin mellé kerül és meg is lökte az első helyen haladó pilótát, aki emiatt kénytelen volt levágni a kanyart, tehát a sorrend nem változott.

EZT OLVASTAD MÁR?  Villanyautózás még nem volt ilyen extrém – jön az Extreme E versenyszéria!

Az utolsó kanyar kivezetésénél azonban megtörtént a dráma, Wehrelin autójából kifogyott a szufla és lassulni kezdett. A célvonal csak néhány méterre volt de Di Grassi hatalmas érzékkel azonnal kihasználta a helyzetet és az utolsó néhány méteren jobbról megelőzte Wehrelin-t! Ilyen még nem volt a Formula-E történetében. Érdemes megnézni az összefoglalót.

A mexikói futam végeredménye így a következőképpen alakult:

A Mexikói futam végeredménye. Forrás: fiaformulae.com

A Formula-E világának híreiért és a futamok beszámolóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is!

Elektromos autót használsz?

Magyar Péter

Végzettségem szerint villamosmérnök és közgazdász vagyok. 10-15 éve olvasok autós magazinokat. Azóta várom az elektromos autók elterjedését de még ma is hatalmas az ellenállás a műfajjal szemben. Írásaimmal szeretném érthetővé tenni az elektromos járművekkel kapcsolatos fogalmakat, mértékegységeket és szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy milyen szempontok szerint érdemes közelíteni a villanyautózás felé.