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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Morris egykor az egyik legfontosabb név volt a brit autóiparban: 1926-ban az országban gyártott autók körülbelül 42%-án e legendás márka emblémája díszelgett, a második világháború alatt pedig a vállalat kereskedelmi járművekre szakosodott része fontos szerepet töltött be a katonai szállítmányozásban. A Morris Commercial felirat azonban 1968 óta nem került rá egyetlen tehergépjárműre sem – egészen mostanáig, merthogy brit befektetők megszerezték a jogot a márkanév használatához, és belefogtak egy tisztán elektromos meghajtású furgon fejlesztésébe.

A készítők egyelőre nem akartak túl nagy ígéretekbe bocsátkozni a hajtáslánc tekintetében, az viszont ismeretes, hogy a visszatérő márka legelső járműve a világhírű, tizenkét éves gyártása alatt 22 országba exportált J-Type kisbusz elektromos változata lesz. Fontos kiemelni azonban, hogy a Morris JE néven emlegetett villanyfurgon nem egy klasszikus konverziója lesz, hanem teljesen új padlólemezzel és modern technológiával érkezik – ugyanaz a sors vár rá tehát, mint ami a Volkswagen furgonjára, azzal a különbséggel, hogy a Morris sokkal erősebb retro dizájnnal szeretné feldobni a megjelenést.

Morris Commercial J-Type, Forrás: Wikipedia

A vállalat teljes egészében szénszálas anyagból készíti a karosszériát, ezzel jelentősen csökkentve a jármű tömegét, ám ez vélhetően az árat is meg fogja dobni. Olcsó egyébként sem lesz a Morris JE, hiszen a fejlesztők a prémium kategóriát célozzák, és valószínűleg nincsenek tömeggyártáshoz sem berendezkedve, bár részletes terveket még nem hallottunk arról, hogy hogyan képzelik a britek a márka 21. századi pályafutását.

Az elektromos Morrisból állítólag már készült egy működő prototípus, amit még az idén bemutat a gyártó.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.