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 A legtöbb gyártó csupán annyi elektromos autót tervez eladni a következő években, amennyire a különböző országok vagy régiók környezetvédelmi előírásai kötelezik. Ezt többnyire akkumulátor hiánnyal szokták magyarázni, a valószínűbb indok azonban az lehet, hogy egyelőre jóval nagyobb profitot tudnak elérni a hagyományos motorral hajtott járművekkel. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója azonban ennek ellentmondó nyilatkozatot tett egy interjúban, melyet a Repubblica’s Monday napilap A&F mellékletében közöltek. Az interjúról a Reuters is beszámolt. Volkswagen ID.3 „Nem számítunk a profit csökkenésére. Megvan az az előnyünk, hogy mind a négy márkánk ugyanazt a platformot és ugyanazokat a Kínából vásárolt akkumulátorokat használja az elektromos járművek gyártásához.” – mondta Diess. Azt is elmondta, hogy közel 20 000 Audi e-Tron eladással számolnak 2019-ben, a Porsche Taycan teljes első éves gyártási kapacitását értékesítették már, valamint a Volkswagen ID.3 modellből is megrendelték már a 2020 első félévre tervezett mennyiségét. SEAT el-Born A Volkswagen vezetése tehát úgy gondolja, hogy az almárkák számos közös alkatrészének, azaz a magas gyártási darabszámnak köszönhetően már a kezdetektől jövedelmező lehet számukra az elektromos autók gyártása és értékesítése. Matthias Schmidt iparági elemző 2019-re és 2020-ra egyaránt 6,5-7,5% közötti profit célértéket vár, amelyből a Volkswagen márka mindkétszer 4-5%-kal, az Audi idén 7-8,5%, jövőre 9-11%-kal, a Porsche mindkét évben legalább 15%-kal, a Škoda pedig éves 6-7%-kal veszi ki a részét. https://twitter.com/auto_schmidt/status/1183732729164259328 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!