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 Amikor a Porsche szeptemberben bemutatta a Taycant, sokan meglepődtek a csillagászati 150 ezer illetve 185 ezer eurós áron. A félreértésre talán az adhat okot, hogy a német cég az autót korábban ennek kevesebb mint a feléért ígérte. Most egy lépéssel közelebb kerültünk ehhez az árhoz. 4S A szeptemberben bemutatott Porsche Taycan Turbo, illetve Turbo S jelzéssel debütált, ami a két legerősebb változatot jelentette. Előbbi 750 lóerős és 2,8 alatt gyorsul százra, utóbbi „csak” 3,2 alatt éri el ezt a sebességet. A WLTP szerinti hatótáv 412 illetve 450 kilométer, az ár pedig a fent említett összeg, ami forintra számolva 50-60 millió. A most bemutatott két új változat a közepes teljesítményű modelleket hozta el. A 4S kapható a Turbo/Turbo S 93 kWh-s „performance battery plus” akkumulátorával is és ekkor 570 lóerős, a WLTP hatótáv pedig 463km. Az autó 4 másodperc alatt van százon, az ára pedig 112 ezer euró, azaz 37 millió forint. A legolcsóbb változat egy kisebb 79 kWh-ás „performance battery” aksit kapott és ezzel 530 lóerővel rendelkezik, a hatótáv pedig 407 km. A kisebb aksinak a töltési csúcsteljesítménye is szerényebb – 270 kW helyett 225 kW. Ennek megfelelően viszont az autó ára is kedvezőbb, „mindössze” 105 ezer euró, tehát 35 millió forint. Csak, hogy ne csalódjanak a magyar vásárlók a kasszánál, ezek német árak, 19 százalékos áfával. Az autók 2020 januárjától rendelhetőek Európában. Persze még a fenti jóárasított modellek is elmaradnak az eredetileg ígért a Cayenne és a Panamera közötti árfekvéstől – ez 76-97 ezer euró közötti árat, azaz potom 25-32 millió forintot jelentene. Jó hír azonban, hogy később még várható két alapmodell is amik lehet, hogy már megközelítik ezt. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!