A Nissan sportdivíziójának mérnökei 2018 végén kitűnő munkát végeztek abban, hogy a világ legkelendőbb villanyautójának egy teljesen új, sokkal izgalmasabb oldalát mutassák meg a nagyközönségnek: a második generációs LEAF-ből egy sportos fenevadat faragtak, csakúgy, mint ahogy 2011-ben tették az eredeti LEAF-fel, ám kétségtelen, hogy a második alkalommal már egy jóval mutatósabb hozott anyagból kellett dolgozniuk. A Nissan LEAF Nismo RC két évvel a bemutatója után Európában is debütált, és a valenciai Circuit Ricardo Tormo versenypályán mutatta be képességeit. Sajnos ezúttal a tetszetős sajtófotók mellé nem kaptunk videót a Nissantól, de a korábbi cikkünkben meghallgatható, hogyan muzsikál a tisztán elektromos versenygép. This slideshow requires JavaScript. Az átalakítás célja elsősorban a gyártó villanyautóinak reklámozása a Formula E futamokon és más autós rendezvényeken, ám az autó fontos tesztalany a vállalat következő generációs hajtásláncaihoz. Csakúgy, mint a januárban bejelentett e-4ORCE meghajtást hordozó szürke LEAF, a Nismo RC is a vállalat közelgő, dupla motoros, összkerék-meghajtású elektromos autóinak technológiáját hivatott megedzeni. Ebbe a masinába két 120 kW-os villanymotor került összesen 640 Nm azonnali nyomatékkal, így nem jelent gondot neki 3,4 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!