Az Opel bemutatta az Experimental koncepcióautón alapuló tisztán elektromos Grandland SUV modelljét. Az STLA Medium platformra épülő villanyautó hatótávja akár 700 km is lehet. A Németországban tervezett Grandland az első Opel, amelyen sorozatgyártásba kerülnek az Experimental koncepcióautón bemutatkozott dizájnelemek, köztük a 3D Vizor a megvilágított Blitz logóval és a hátsó megvilágított OPEL felirat. Az újdonságban mutatkozik be az oldalanként 25.600 szegmensből álló mátrix-fényszóró is, az Intelli-Lux Pixel Matrix HD rendszer, amely a korábbinál pontosabban takarja ki a fényszórónak azt a részét, amely vakíthatná a szemből érkezőket, valamint látványos üdvözlő és búcsúzó animációkra képes. A Grandland az STLA közepes padlólemezére épülő Opelek között is az első. A platform 98 kWh-s akkumulátorával akár 700 kilométer is lehet a WLTP ciklus szerint mért hatótáv, amelyhez gyors töltés is társul, mindössze 26 perc szükséges a 80 százalékos töltöttségi szint eléréséhez. A Grandland minden kiterjedésében nőtt az elődjéhez képest, hossza 4650 mm (+173 mm), szélessége 1905 mm (+64 mm), magassága 1660 mm (+19 mm), a tengelytáv pedig 2784 mm. A nagyobb külső méretek a tágas csomagtérhez is hozzájárulnak, amely a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámlák ledöntésével 1641 literesre bővíthető. Természetesen az utastér is tágas, okos tárolási megoldásokkal, kényelmes, elektromos oldaltámasszal is rendelkező, masszázs- és szellőzés funkciós AGR ülésekkel és enyhén a vezető felé fordított 16 colos központi kijelzővel, melynek információit HUD (head-up-display) is kiegészíti. Az Opel ragaszkodik a hagyományos megoldásokhoz abban, hogy nem költözött minden kezelőszerv a középső képernyőre, a fontos, gyakran használt funkciók, például a klímaszabályozás fizikai gombokat kapott. Az oldalsó szellőzőnyílásokat az ajtókba integrálták, ami vizuálisan megnöveli a részben szövettel borított műszerfal szélességét. A belteret hangulatfények igyekeznek feldobni, a műszerfal alatti „élfény” a Vizorral azonos technológiát alkalmaz. A vezeték nélküli telefontöltőt egy Pixel Box nevű megvilágított áttetsző üveggel ellátott rekesz rejti, de az egész autóban nagy hangsúlyt fektettek a sokoldalúságra, a belső tárolóhelyek sokaságára, melyek összkapacitása 35 liter. Az utazási komfortot frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszerrel szerelt futómű növeli, amely egy második hidraulikus kört hoz létre a lengéscsillapító hengerben, ezáltal a csillapító erőt mechanikusan a rezgéshez igazítja. A közlekedési szituációtól, az útfelület állapotától és a vezetési stílustól függően különböző, egyedi csillapítási karakterisztikát alakít ki a kényelmes utazás érdekében, nagy ütéseknél – pl. macskakövön vagy csatornafedélen – csakúgy, mint kisebb rezgéseknél. A frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszer a sportos vezetési stílushoz is alkalmazkodik, közvetlenebb, erősebb tapadást tesz lehetővé. A vezetőtámogató rendszerek között megtalálható a Stop & Go funkciós automata sebességtartó, az intelligens közúti jelzőtábla-felismerés, az intelligens sebességadaptáció és a másodlagos ütközést megakadályozó fékrendszer az alapfelszereltség része, melyeket az opcionális Intelli-Drive 2.0 rendszer funkciói egészítenek ki, például az ajánlott sebességhatár alkalmazásával és félautomata sávváltás-asszisztenssel. A parkolást és a manőverezést 360 fokos Intelli-Vision kamera segíti. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!