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
auto

Bemutatkozott a 700 km hatótávú elektromos Opel Grandland

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

Az Opel bemutatta az Experimental koncepcióautón alapuló tisztán elektromos Grandland SUV modelljét. Az STLA Medium platformra épülő villanyautó hatótávja akár 700 km is lehet.

A Németországban tervezett Grandland az első Opel, amelyen sorozatgyártásba kerülnek az Experimental koncepcióautón bemutatkozott dizájnelemek, köztük a 3D Vizor a megvilágított Blitz logóval és a hátsó megvilágított OPEL felirat.

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

Az újdonságban mutatkozik be az oldalanként 25.600 szegmensből álló mátrix-fényszóró is, az Intelli-Lux Pixel Matrix HD rendszer, amely a korábbinál pontosabban takarja ki a fényszórónak azt a részét, amely vakíthatná a szemből érkezőket, valamint látványos üdvözlő és búcsúzó animációkra képes.

A Grandland az STLA közepes padlólemezére épülő Opelek között is az első. A platform 98 kWh-s akkumulátorával akár 700 kilométer is lehet a WLTP ciklus szerint mért hatótáv, amelyhez gyors töltés is társul, mindössze 26 perc szükséges a 80 százalékos töltöttségi szint eléréséhez.

A Grandland minden kiterjedésében nőtt az elődjéhez képest, hossza 4650 mm (+173 mm), szélessége 1905 mm (+64 mm), magassága 1660 mm (+19 mm), a tengelytáv pedig 2784 mm.

A nagyobb külső méretek a tágas csomagtérhez is hozzájárulnak, amely a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámlák ledöntésével 1641 literesre bővíthető.

Természetesen az utastér is tágas, okos tárolási megoldásokkal, kényelmes, elektromos oldaltámasszal is rendelkező, masszázs- és szellőzés funkciós AGR ülésekkel és enyhén a vezető felé fordított 16 colos központi kijelzővel, melynek információit HUD (head-up-display) is kiegészíti.

Az Opel ragaszkodik a hagyományos megoldásokhoz abban, hogy nem költözött minden kezelőszerv a középső képernyőre, a fontos, gyakran használt funkciók, például a klímaszabályozás fizikai gombokat kapott.

Az oldalsó szellőzőnyílásokat az ajtókba integrálták, ami vizuálisan megnöveli a részben szövettel borított műszerfal szélességét. A belteret hangulatfények igyekeznek feldobni, a műszerfal alatti „élfény” a Vizorral azonos technológiát alkalmaz.

A vezeték nélküli telefontöltőt egy Pixel Box nevű megvilágított áttetsző üveggel ellátott rekesz rejti, de az egész autóban nagy hangsúlyt fektettek a sokoldalúságra, a belső tárolóhelyek sokaságára, melyek összkapacitása 35 liter.

Az utazási komfortot frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszerrel szerelt futómű növeli, amely egy második hidraulikus kört hoz létre a lengéscsillapító hengerben, ezáltal a csillapító erőt mechanikusan a rezgéshez igazítja. A közlekedési szituációtól, az útfelület állapotától és a vezetési stílustól függően különböző, egyedi csillapítási karakterisztikát alakít ki a kényelmes utazás érdekében, nagy ütéseknél – pl. macskakövön vagy csatornafedélen – csakúgy, mint kisebb rezgéseknél. A frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszer a sportos vezetési stílushoz is alkalmazkodik, közvetlenebb, erősebb tapadást tesz lehetővé.

A vezetőtámogató rendszerek között megtalálható a Stop & Go funkciós automata sebességtartó, az intelligens közúti jelzőtábla-felismerés, az intelligens sebességadaptáció és a másodlagos ütközést megakadályozó fékrendszer az alapfelszereltség része, melyeket az opcionális Intelli-Drive 2.0 rendszer funkciói egészítenek ki, például az ajánlott sebességhatár alkalmazásával és félautomata sávváltás-asszisztenssel. A parkolást és a manőverezést 360 fokos Intelli-Vision kamera segíti.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás