PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

Bekapcsolták az első Tesla villámtöltőket, melyek nem a Supercharger hálózat részei

Olyan jó ár/érték aránnyal rendelkezhet a Tesla legújabb generációs töltőoszlopa, hogy már a második cég döntött annak használata mellett. Ráadásul nemrég már át is adták az első V4-es, nem az amerikai vállalat színeiben pompázó állomást, amit bárki használhat.

Napjaink egyik legégetőbb kérdése az elektromos autók hatótávja és töltési teljesítménye, melyek közül utóbbi az igazán fontos, hisz az akku méretét könnyű növelni, csupán drágább és nehezebb lesz tőle a jármű. Azonban még ha nem is elég nagy egy villanyautó akkumulátora, a megfelelő töltési tempóval gyorsan megtehetők akár nagyobb távok is.

Ezért foglalkozik sok cég ennek fejlesztésével, melynek csak egy része maga az akkupakk. A másik a megfelelő töltőoszlop használata, amit akár a legkülönfélébb típusok képesek kiaknázni. Persze egy ilyen állomás kiépítése nem olcsó, több millió forintos tétel még ideális esetben is, nem beszélve arról, ha az egészet a nulláról, házon belül vagy ismeretlen eredetű gyártóval akarjuk megoldani. Ezért sokan az iparágban már régóta tevékenykedő vállalatok közt néznek szét, és találják meg az ideális választást.

Forrás: EV Point UK

Így döntött a Tesla V4-es Superchargerének használata mellett az angliai EV Point. A töltőhálózatot üzemeltető EG Group még tavaly novemberben jelentette be, hogy egyezséget kötött az amerikai vállalattal, miszerint a jövőben több mint húszezer töltőcsatlakozót létesítenek körülbelül 3600 helyszínen nem csak Anglia, de Európa-szerte, és ezek mindegyike Tesla V4 SUC lesz. Az EV Point a teljes hardvert megkapja, pusztán a grafika tér el az eredetitől: kék, zöld és fehér színű oszlopokra csatlakozhatnak majd a felhasználók. Egyébként alig egy éve nyílt meg az első ilyen villámtöltő a Tesla üzemeltetésében.

Az első nem „saját márkás” V4 töltőket használó helyszín Uttoxeter mellett került átadásra nemrég, amiről a cég a közösségi médiában tett büszkén említést. A csatlakozók természetesen a legnépszerűbb, CCS Combo 2 (nálunk egyszerűen csak CCS elnevezésű) változatok, így egyes japán típusokon kívül gyakorlatilag minden villámtölthető modellel kompatibilisek.

Arról, hogy miért a Tesla oszlopait választotta az EG Group, nem tudni hivatalosan, ám valószínűleg elég kedvező ajánlatot sikerült a vállalt mennyiség fejében elérni az amerikaiaknál. Hazájában egyébként a BP Pulse töltőhálózatába kerülnek majd V4-es állomások egy százmillió dolláros egyezség részeként.

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

Kőrössy Balázs