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 Március végétől az angliai Oldham városában egy új, 50 járműből álló, emeletes e-busz flotta teljesít szolgálatot, amelyek üzemeltetéséhez a buszgarázs történelmi épületét innovatív töltési megoldásokkal szerelték fel. A Manchester mellett található Oldham angol város az ipari forradalom idején pamut- és textiliparáról volt híres, és ma is nyitott a kor úttörő technológiáinak alkalmazására. Erről árulkodik legalábbis, hogy március végén munkába állt a FirstBus vállalat zéró kibocsátású, 50 buszból álló vadonatúj, emeletes és elektromos flottája, amivel a település légszennyezettségnek leginkább kitett részei válhatnak tisztábbá. Az üzemeltetéshez a város Walshaw Street-i buszdepójának történelmi épületében helytakarékos és az akadálymentességet megőrző, felsővezetékes töltési megoldást alkalmaztak. Hét, szerkezetileg független töltőállomást telepítettek a garázsban, a meglévő tetőszerkezet korlátait, illetve az emeletes buszok szabad mozgásához és parkolásához szükséges belmagasságot is figyelembe véve. A töltőállomásokból lenyúló és a parkoló buszok fölé függesztett áramvezetékeket elektromos, távirányítású orsók segítségével lehet leereszteni. Ezekkel a járműveket akár egyszerre, dinamikus teljesítmény-elosztással, 2,5-3 óra alatt feltölteni képes, 180 kW-os, nagy teljesítményű töltőkhöz csatlakoztatják, amelyeket az immár Siemenshez tartozó Heliox technológiai vállalat szállított. Az Enviro400 e-buszokat a leghatékonyabb emeletes e-buszok között tartják számon, melyek egy töltéssel 620 km-t meg tudnak tenni. Az angol Alexander Dennis buszgyártó vállalat házon belül tervezte meg e járműcsaládját. Nagy-Britannia egyébként is nagy szerepet vállal a tömegközlekedési buszflották zöldítésében. Az ország egyik legnagyobb közlekedési vállalatának számító FirstBus nem csupán az oldhami flottáját elektrifikálta. Nemrég elektromosra cserélték például a 2038-ra klímasemlegességet megcélzó Leeds városában a korábbi dízelbuszállomány egyharmadát, azaz 57 járművet, amivel a Nyugat-Yorkshire-i régió legnagyobb zéró kibocsátású flottáját hozták létre. Ez a depó is a Heliox 150 kW-os gyorstöltő-rendszerével működik. A szintén felfüggesztett áramvezetékeket használó leicesteri FirstBus-garázs pedig már teljesen elektromos buszdepóként felvonultatja a Heliox-töltőrendszerek teljes skáláját, beleértve a mobil-, gyors- és rugalmas töltési megoldásokat. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!