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
auto
2024. 04. 30. kedd

Frissítés (2024.01.07): megjelent a pályázati felhívás, ebben a cikkben gyűjtöttük össze a legfontosabb tudnivalókat.

Várhatóan bekerül majd a pénzügyi lízing (zárt vagy nyílt végű) is az elektromos jármű beszerzést támogató pályázat végleges kiírásába, így cégeknek, vállalkozásoknak nem kell majd választani, hogy az állami támogatásról vagy a leggyakrabban alkalmazott finanszírozási módról mondjanak le a jövő évtől, ha elektromos járművet vásárolnak.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivõ felragasztja egy autóra az elektromobilitási támogatással vásárolt jármûvekre felhelyezendõ matricát 2020. július 6-án. Fotó: MTI/Bruzák Noémi

December 18-ig bárki véleményezhette az RRF-10.10.1-23 „Közúti elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak” című pályázati felhívás tervezetét, így a Magyar Elektromobilitás Egyesület is élt a lehetőséggel, és benyújtotta észrevételeit. Az ELMOB már válaszokat is kapott, melyeket az Egyesület weboldalán tettek közzé.

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

A válaszok tisztáznak néhány technikai részletet, így például az akkumulátor kapacitásánál a bruttó kapacitást kell majd figyelembe venni, illetve az egyik táblázatban megadott nettó 20 millió forintos értékhatár és a szövegben szereplő 18 milliós felső határt megadó elírást a végleges kiírásban javítják majd.

Válaszok a 2024-ben megjelenő elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak pályázathoz tett észrevételeinkre

A nem-taxis egyéni vállalkozók számára sajnos elutasító válasz érkezett, az, hogy az egyszemélyes vállalkozások is pályázhassanak „szakpolitikai szempontból nem támogatott.”

Jó hír viszont, hogy a felhívás várhatóan módosításra kerül, így a pénzügyi lízing (zárt vagy nyílt végű) elfogadhatóvá válik, amennyiben a felhívásban meghatározott időtartam végéig a gépjármű a kedvezményezett tulajdonába kerül. Ehhez kapcsolódóan a felhívásban várhatóan a megvalósítás időtartama is módosulni fog, annak érdekében, hogy a meghatározott időtartam végéig a gépjármű a kedvezményezett tulajdonába kerülhessen.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.