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
auto
2024. 05. 03. péntek

Őrülten gyors hiperautóval állít emléket egykori sebességrekorderének az MG

elektromos autó

Az MG már egy hazánkban is ismert és kedvelt kínai autómárka, amely az MG4-es modelljével egy erős versenyzőt indított el az elektromos kompakt ferdehátúak mezőnyében. A SAIC autógyártó csoport tulajdonában álló vállalatnak azonban nem titkolt szándéka, hogy a megfizethető családi modellek mellett vagányabb járműveket is bevezessen a portfóliójába, ezért készült el a vadító Cyberster. Most viszont az is kiderült, hogy az elektromos roadsterrel még messze nem érték el fantáziájuk határait az MG tervezői.

Az autógyártó tegnap leleplezte az EXE181 tanulmányt, amivel már-már a fizika határait feszegetve kísérleteznek az aerodinamikával és a szédítő gyorsasággal. Az elektromos hiperautó-koncepciót az MG EX181 ihlette, mely az 1950-es években a világ leggyorsabb autójaként állított fel őrült sebességrekordokat.

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

Csakúgy, mint puskagolyó formájú felmenője, az EXE181 is makulátlan áramvonalasságra törekszik, karosszériáját úgy lesimították a tervezők, hogy a levegőnek alaposan meg kell küzdenie, hogy bárhol fogást találjon rajta. A légellenállási együttható állítólag 0,181, ami nagyon jó érték, de a streamlinerek között azért akadnak ennél alacsonyabb számok is, és még a világ legáramvonalasabb sorozatgyártású modelljének tartott Lightyear 0 is kisebb, 0,175-ös együtthatóval büszkélkedik.

Feltételezések szerint a villanyautóban minden kerékhez jutott egy motor, de műszaki részletekbe nem ment bele az MG, azon túl, hogy állítólag 1,9 másodperc alatt felér 0-ról 100 km/h-ra az EXE181. A járgány a héten induló Pekingi Autószalonon debütál élőben, ott alighanem több információra derül majd fény.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.