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 A Scania tovább bővíti kínálatát az akkumulátoros-elektromos (BEV) teherautók terén: többféle elektromos géptípust, tengelykonfigurációt és fülkealternatívát hoz a piacra, így az eltérő igényű ügyfelek mind személyre szabott megoldásokra számíthatnak. „Folyamatos termékbevezetéseinkkel egyre több értéket és specifikációs választékot kínálunk a vásárlóknak, akik fokozott érdeklődéssel hálálják meg ezt, mivel mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy ezek a teherautók milyen jól szolgálnak és viselkednek a tényleges használat során, és hogy a járművezetők mennyire értékelik ezeket. Állandóan hallunk történeteket olyan járművezetőkről, akik először szkeptikusak voltak, de aztán beleszerettek az elektromos teherautóinkba.” – mondja Fredrik Allard, a Scania rangidős alelnöke és e-mobilitásért felelős vezetője. Az elektromos meghajtással kínált új boogie-tengely (emelhető tengely) révén például különféle billenőplatós, emelőkaros, betonkeverő és akár merev felépítménnyel rendelkező teherautó-specifikáció alakítható ki anélkül, hogy az a vontatási vagy teherbíró képesség rovására menne. Ezzel együtt jár, hogy a Scania számos különböző, a hidraulika vagy más felépítmény-felszerelések hajtására szolgáló erőátviteli megoldást is bevezet. A most bevezetésre kerülő új EM C1-2 állandó mágneses elektromotor kétféle teljesítménnyel lesz elérhető: a gyengébb 210 kW (285 lóerő), az erősebb pedig 240 kW (326 lóerő) leadására képes. Ez a teherautók között jelenleg elérhető dízelmotorokhoz viszonyítva olyan, mintha egy 9 literes blokk lenne. Az új motor kisebb, mint nagyobb teljesítményű testvérei, amivel több akkucellának jut hely vagy a (kötelező) felszerelések számára jobb elrendezés lehetséges. A nagyobb terhelés kisimítására kétfokozatú váltó is kerül a járművekbe, így például a városokban – ahol sokat kell megállni és elindulni – ideális munkaeszközzé teszi a gépeket. A meghajtás mellett az energiatárolásban is igyekezett a lehető leghatékonyabb és zöldebb lenni a cég, ugyanis a teherautók energiaellátásáért olyan Northvolt-cellák felelnek, melyek karbonlábnyoma az iparági sztenderd mindössze egyharmada. Ezt főként úgy érik el a mérnökök, hogy fosszilis energiahordozóktól mentes villamosenergiával állítják elő őket Svédországban. A 416 vagy 624 kWh kapacitású akkupakkokat 1,3 millió kilométeres futásteljesítményre hitelesítik, így jó darabig biztosan nem lesz gond velük, ez az érték ugyanis – normális országokban – lényegében megfelel a teherautó élettartamának. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!