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
auto
2024. 07. 27. szombat

Nem áll le a Scania, jönnek az újabb elektromos teherautók

elektromos teherautó

A Scania tovább bővíti kínálatát az akkumulátoros-elektromos (BEV) teherautók terén: többféle elektromos géptípust, tengelykonfigurációt és fülkealternatívát hoz a piacra, így az eltérő igényű ügyfelek mind személyre szabott megoldásokra számíthatnak.

„Folyamatos termékbevezetéseinkkel egyre több értéket és specifikációs választékot kínálunk a vásárlóknak, akik fokozott érdeklődéssel hálálják meg ezt, mivel mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy ezek a teherautók milyen jól szolgálnak és viselkednek a tényleges használat során, és hogy a járművezetők mennyire értékelik ezeket. Állandóan hallunk történeteket olyan járművezetőkről, akik először szkeptikusak voltak, de aztán beleszerettek az elektromos teherautóinkba.” – mondja Fredrik Allard, a Scania rangidős alelnöke és e-mobilitásért felelős vezetője.

Az elektromos meghajtással kínált új boogie-tengely (emelhető tengely) révén például különféle billenőplatós, emelőkaros, betonkeverő és akár merev felépítménnyel rendelkező teherautó-specifikáció alakítható ki anélkül, hogy az a vontatási vagy teherbíró képesség rovására menne. Ezzel együtt jár, hogy a Scania számos különböző, a hidraulika vagy más felépítmény-felszerelések hajtására szolgáló erőátviteli megoldást is bevezet.

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

A most bevezetésre kerülő új EM C1-2 állandó mágneses elektromotor kétféle teljesítménnyel lesz elérhető: a gyengébb 210 kW (285 lóerő), az erősebb pedig 240 kW (326 lóerő) leadására képes. Ez a teherautók között jelenleg elérhető dízelmotorokhoz viszonyítva olyan, mintha egy 9 literes blokk lenne. Az új motor kisebb, mint nagyobb teljesítményű testvérei, amivel több akkucellának jut hely vagy a (kötelező) felszerelések számára jobb elrendezés lehetséges. A nagyobb terhelés kisimítására kétfokozatú váltó is kerül a járművekbe, így például a városokban – ahol sokat kell megállni és elindulni – ideális munkaeszközzé teszi a gépeket.

A meghajtás mellett az energiatárolásban is igyekezett a lehető leghatékonyabb és zöldebb lenni a cég, ugyanis a teherautók energiaellátásáért olyan Northvolt-cellák felelnek, melyek karbonlábnyoma az iparági sztenderd mindössze egyharmada. Ezt főként úgy érik el a mérnökök, hogy fosszilis energiahordozóktól mentes villamosenergiával állítják elő őket Svédországban. A 416 vagy 624 kWh kapacitású akkupakkokat 1,3 millió kilométeres futásteljesítményre hitelesítik, így jó darabig biztosan nem lesz gond velük, ez az érték ugyanis – normális országokban – lényegében megfelel a teherautó élettartamának.

Kőrössy Balázs