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 A Model 3 új, Highland kódnevű frissítése alaposan megújította a belsőt, és az autógyártó magához képest komolyabban hozzányúlt az autó orrához és farához is. Ám a tavaly szeptemberben megújult típus árlistájáról hiányzott a legerősebb, Performance változat. Mostanáig. Egyedi külső, komolyabb technika A Tesla leginkább az egyszerű, olcsó gyárthatóságra koncentrál, így más gyártókhoz képest kevesebb változata és felszereltségi szintje van autóinak. Sportváltozat azért hat éven át mindig volt a Model 3-ból, de tavaly különös módon hiányzott a modellfrissítésen átesett típus kínálatából. Persze pletykák már akkor is voltak, hogy a Performance csak késik, nem eltűnik. Most április végén beigazolódtak ezek a találgatások, valóban bemutatták az új csúcsmodellt, mégpedig 22,37 millió forintos áron. Az új sportváltozat két motorja 460 lóerőt képes leadni, a gyorsulás ezzel 3,1 másodperc százra, a végsebesség pedig 262 km/h. Az autógyártó most sokkal jobban belenyúlt az alapmodellbe, mint eddig bármikor, nem egyszerűen az alap hármas egy kicsit erősebb változatát kapjuk a felárért. Az autó első és hátsó lökhárítója agresszívebb lett, javítja az aerodinamikát (-5%) és integrált hűtőcsatornákkal rendelkezik, amelyek a hátsó diffúzorral és a szénszálas légterelővel együttesen optimalizálják a felhajtóerő-egyensúlyt és a stabilitást nagy sebességnél – írja a cég közleménye. A különbségek a beltérben is folytatódnak, mégpedig új sportülések formájában. A korábbi Performance kapcsán gyakori kritika volt, hogy az alaptípus ülései nem adnak elég oldaltartást a nagyobb tempónál, vagy pályás csapatásnál, ezért az új kiadás egyedi sportüléseket kapott, amelyek továbbfejlesztett oldalsó párnákkal rendelkeznek. Emellett persze továbbra is fűthető és szellőztethető. A dizájnelemek is egyediek, az alapmodell műszerfali szövet burkolatát szénszálas elemre cserélték. A különbségek a futóműben folytatódnak, a Performance ugyanis egy vadonatúj adaptív felfüggesztést kapott üreges lengéscsillapító dugattyúrudakkal, és ezt több részből álló stabilizátorrudak, rendkívül nagy szilárdságú acélrugók és merevebb felfüggesztési elemek egészítik ki. A futómű standard, sport és track (pálya) üzemmódokkal alkalmazkodik a sofőr igényeihez. A mérnökök az alváz több eleméhez is hozzányúltak, hogy a kocsi még sportosabb élményt nyújtson, de új, állítólag a precízebb kormányzást segítő kovácsolt 20 colos kerekeket is kapott, amelyeken Pirelli P ZERO 4 gumik vannak. Az előző generációhoz képest most alapáron jár az izmosabb fékrendszer is, amely sokkal nagyobb hőmérsékleteknek tud ellenállni. A meghajtásról az új Performance 4DU jelű hajtómű gondoskodik, amely az előző generációhoz képest 22 százalékkal nagyobb folyamatos teljesítményt tud leadni, 32 százalékkal magasabb csúcsteljesítménnyel bír, és 16 százalékkal nagyobb a nyomatéka is. Mindezek ellenére a cég két százalékkal takarékosabbnak mérte a meghajtást, és 528 WLTP kilométert számolt a sportváltozatnak. Természetesen a Track Mode szoftver is új, V3-as változatot kapott, itt most egy egységes felületen lehet belenyúlni a motorok, a felfüggesztés és a hajtóműhűtés vezérlésébe is. A cég ígérete szerint a tulajdonosok a versenypályán minden eddiginél több adatot kapnak majd a kijelzőn és a korábbinál több mindent szabhatnak kedvükre. A kiszállítások már a második negyedévben megkezdődnek – éles szemek egyébként már pár napja felfedeztek berakodásra váró Performance szállítmányt a sanghaji gyár kedvenc kikötőjében, így valószínűleg az első példányok már úton is vannak Európába. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!