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
auto
2024. 07. 27. szombat

460 lóval tért vissza a Model 3 Performance

A Model 3 új, Highland kódnevű frissítése alaposan megújította a belsőt, és az autógyártó magához képest komolyabban hozzányúlt az autó orrához és farához is. Ám a tavaly szeptemberben megújult típus árlistájáról hiányzott a legerősebb, Performance változat.

Mostanáig.

Egyedi külső, komolyabb technika

A Tesla leginkább az egyszerű, olcsó gyárthatóságra koncentrál, így más gyártókhoz képest kevesebb változata és felszereltségi szintje van autóinak. Sportváltozat azért hat éven át mindig volt a Model 3-ból, de tavaly különös módon hiányzott a modellfrissítésen átesett típus kínálatából. Persze pletykák már akkor is voltak, hogy a Performance csak késik, nem eltűnik.

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

Most április végén beigazolódtak ezek a találgatások, valóban bemutatták az új csúcsmodellt, mégpedig 22,37 millió forintos áron.

Az új sportváltozat két motorja 460 lóerőt képes leadni, a gyorsulás ezzel 3,1 másodperc százra, a végsebesség pedig 262 km/h.

Az autógyártó most sokkal jobban belenyúlt az alapmodellbe, mint eddig bármikor, nem egyszerűen az alap hármas egy kicsit erősebb változatát kapjuk a felárért.

Az autó első és hátsó lökhárítója agresszívebb lett, javítja az aerodinamikát (-5%) és integrált hűtőcsatornákkal rendelkezik, amelyek a hátsó diffúzorral és a szénszálas légterelővel együttesen optimalizálják a felhajtóerő-egyensúlyt és a stabilitást nagy sebességnél – írja a cég közleménye.

A különbségek a beltérben is folytatódnak, mégpedig új sportülések formájában. A korábbi Performance kapcsán gyakori kritika volt, hogy az alaptípus ülései nem adnak elég oldaltartást a nagyobb tempónál, vagy pályás csapatásnál, ezért az új kiadás egyedi sportüléseket kapott, amelyek továbbfejlesztett oldalsó párnákkal rendelkeznek. Emellett persze továbbra is fűthető és szellőztethető.

A dizájnelemek is egyediek, az alapmodell műszerfali szövet burkolatát szénszálas elemre cserélték.

A különbségek a futóműben folytatódnak, a Performance ugyanis egy vadonatúj adaptív felfüggesztést kapott üreges lengéscsillapító dugattyúrudakkal, és ezt több részből álló stabilizátorrudak, rendkívül nagy szilárdságú acélrugók és merevebb felfüggesztési elemek egészítik ki. A futómű standard, sport és track (pálya) üzemmódokkal alkalmazkodik a sofőr igényeihez.

A mérnökök az alváz több eleméhez is hozzányúltak, hogy a kocsi még sportosabb élményt nyújtson, de új, állítólag a precízebb kormányzást segítő kovácsolt 20 colos kerekeket is kapott, amelyeken Pirelli P ZERO 4 gumik vannak.

Az előző generációhoz képest most alapáron jár az izmosabb fékrendszer is, amely sokkal nagyobb hőmérsékleteknek tud ellenállni.

A meghajtásról az új Performance 4DU jelű hajtómű gondoskodik, amely az előző generációhoz képest 22 százalékkal nagyobb folyamatos teljesítményt tud leadni, 32 százalékkal magasabb csúcsteljesítménnyel bír, és 16 százalékkal nagyobb a nyomatéka is. Mindezek ellenére a cég két százalékkal takarékosabbnak mérte a meghajtást, és 528 WLTP kilométert számolt a sportváltozatnak.

Természetesen a Track Mode szoftver is új, V3-as változatot kapott, itt most egy egységes felületen lehet belenyúlni a motorok, a felfüggesztés és a hajtóműhűtés vezérlésébe is. A cég ígérete szerint a tulajdonosok a versenypályán minden eddiginél több adatot kapnak majd a kijelzőn és a korábbinál több mindent szabhatnak kedvükre.

A kiszállítások már a második negyedévben megkezdődnek – éles szemek egyébként már pár napja felfedeztek berakodásra váró Performance szállítmányt a sanghaji gyár kedvenc kikötőjében, így valószínűleg az első példányok már úton is vannak Európába.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.