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
auto
2024. 05. 18. szombat

460 lóval tért vissza a Model 3 Performance

elektromos autó
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

A Model 3 új, Highland kódnevű frissítése alaposan megújította a belsőt, és az autógyártó magához képest komolyabban hozzányúlt az autó orrához és farához is. Ám a tavaly szeptemberben megújult típus árlistájáról hiányzott a legerősebb, Performance változat.

Mostanáig.

Egyedi külső, komolyabb technika

A Tesla leginkább az egyszerű, olcsó gyárthatóságra koncentrál, így más gyártókhoz képest kevesebb változata és felszereltségi szintje van autóinak. Sportváltozat azért hat éven át mindig volt a Model 3-ból, de tavaly különös módon hiányzott a modellfrissítésen átesett típus kínálatából. Persze pletykák már akkor is voltak, hogy a Performance csak késik, nem eltűnik.

Most április végén beigazolódtak ezek a találgatások, valóban bemutatták az új csúcsmodellt, mégpedig 22,37 millió forintos áron.

Az új sportváltozat két motorja 460 lóerőt képes leadni, a gyorsulás ezzel 3,1 másodperc százra, a végsebesség pedig 262 km/h.

Az autógyártó most sokkal jobban belenyúlt az alapmodellbe, mint eddig bármikor, nem egyszerűen az alap hármas egy kicsit erősebb változatát kapjuk a felárért.

Az autó első és hátsó lökhárítója agresszívebb lett, javítja az aerodinamikát (-5%) és integrált hűtőcsatornákkal rendelkezik, amelyek a hátsó diffúzorral és a szénszálas légterelővel együttesen optimalizálják a felhajtóerő-egyensúlyt és a stabilitást nagy sebességnél – írja a cég közleménye.

A különbségek a beltérben is folytatódnak, mégpedig új sportülések formájában. A korábbi Performance kapcsán gyakori kritika volt, hogy az alaptípus ülései nem adnak elég oldaltartást a nagyobb tempónál, vagy pályás csapatásnál, ezért az új kiadás egyedi sportüléseket kapott, amelyek továbbfejlesztett oldalsó párnákkal rendelkeznek. Emellett persze továbbra is fűthető és szellőztethető.

A dizájnelemek is egyediek, az alapmodell műszerfali szövet burkolatát szénszálas elemre cserélték.

A különbségek a futóműben folytatódnak, a Performance ugyanis egy vadonatúj adaptív felfüggesztést kapott üreges lengéscsillapító dugattyúrudakkal, és ezt több részből álló stabilizátorrudak, rendkívül nagy szilárdságú acélrugók és merevebb felfüggesztési elemek egészítik ki. A futómű standard, sport és track (pálya) üzemmódokkal alkalmazkodik a sofőr igényeihez.

A mérnökök az alváz több eleméhez is hozzányúltak, hogy a kocsi még sportosabb élményt nyújtson, de új, állítólag a precízebb kormányzást segítő kovácsolt 20 colos kerekeket is kapott, amelyeken Pirelli P ZERO 4 gumik vannak.

Az előző generációhoz képest most alapáron jár az izmosabb fékrendszer is, amely sokkal nagyobb hőmérsékleteknek tud ellenállni.

A meghajtásról az új Performance 4DU jelű hajtómű gondoskodik, amely az előző generációhoz képest 22 százalékkal nagyobb folyamatos teljesítményt tud leadni, 32 százalékkal magasabb csúcsteljesítménnyel bír, és 16 százalékkal nagyobb a nyomatéka is. Mindezek ellenére a cég két százalékkal takarékosabbnak mérte a meghajtást, és 528 WLTP kilométert számolt a sportváltozatnak.

Természetesen a Track Mode szoftver is új, V3-as változatot kapott, itt most egy egységes felületen lehet belenyúlni a motorok, a felfüggesztés és a hajtóműhűtés vezérlésébe is. A cég ígérete szerint a tulajdonosok a versenypályán minden eddiginél több adatot kapnak majd a kijelzőn és a korábbinál több mindent szabhatnak kedvükre.

A kiszállítások már a második negyedévben megkezdődnek – éles szemek egyébként már pár napja felfedeztek berakodásra váró Performance szállítmányt a sanghaji gyár kedvenc kikötőjében, így valószínűleg az első példányok már úton is vannak Európába.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.