Vadonatúj, teljesen elektromos hajtású autóbuszt mutatott be a Volvo Buses városi és agglomerációs közlekedéshez. A 8900 Electric névre keresztelt jármű az első, amely a svéd haszongépjármű-gyártó vadonatúj, eleve elektromos járművekhez tervezett BZR Electric padlólemezén debütál. Az alacsonypadlós gépjármű két méretben, 12,3 illetve 14,9 méteres változatban csatlakozik a Volvo Buses portfóliójához, és négy, öt, vagy hat, egyenként 90 kWh-s NCA kémiás akkucsomaggal választható, azaz a busz legnagyobb elérhető akkukapacitása 540 kilowattóra. A hajtáslánc teljesítménye az egymotoros rendszer esetén 200 kW, kettő villanymotorral pedig ennek duplája.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 A hosszabb változat 110 férőhelyet kínál, ebből 57 főnek jut ülőhely, míg a rövidebb 8900 Electric buszon 88-an férnek el, 43-an ülve. A Volvo Buses kínálatában jelenleg egy másik, városi és intercity alkalmazásra tervezett elektromos buszt találunk, a világszerte számos városban szolgálatban lévő 7900 Electricet, amit egy korábbi, különböző hajtásrendszereket rugalmasan elszállásolni képes műszaki alapra építettek. A 8900 Electric alapja azonban egy új 600 V-os elektromos architektúra, amely változatos konfigurációval szolgálja a fenntartható és biztonságos elektromosított tömegközlekedést. A platform közép-, és alacsonypadlós járművek kialakítására egyaránt alkalmas a 9,5 és 14,9 méteres hossztartományban, a megengedhető bruttó össztömeg pedig 20,8 és 27 tonna között alakul. A járműveket lehet tölteni a hagyományos vezetékes megoldással CCS2 csatlakozón keresztül, ebben az esetben 250 kW a maximális teljesítmény, de elérhető az OppCharge oszlopra szerelt pantográfos megoldása is, amely 450 kW-os teljesítményt kínál. A 8900 Electric 2025-től lesz elérhető bizonyos európai országokban. A Volvo Buses a jövőben nem gyárt komplett buszokat Európában, így csak a platform és a hajtásrendszer készül majd náluk, a buszok karosszériáját és utasterét a Manufacturing Commercial Vehicles (MCV) fogja gyártani, akivel tavaly írt alá megállapodást a Volvo. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!