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 Közönség előtt demonstrálta a Megawatt Charging System (MCS) töltési technológia képességeit az ABB E-mobility és a MAN Truck & Bus Németországban. A megawattos teljesítményű töltőoszlopokból álló infrastruktúra kiépítése elengedhetetlen eleme lesz az elektrifikáció elterjedésének a távolsági áruszállításban. Akár 1000 kilowattal is tölthető lesz a MAN új villanykamionja 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 A bemutatóra, melyen Dr. Markus Söder, Bajorország miniszterelnöke is ellátogatott, a MAN müncheni fejlesztőközpontjában került sor, ahol az ABB korábban letelepítette az ország egyik legelső MCS berendezését. A MAN eTruck elektromos kamion 1000 amperes áramerősség mellett több mint 700 kW-os töltési teljesítményt tudott elérni a töltés során. Jelenlegi állapotában ezzel a fejlesztéssel az elektromos kamion akkumulátora körülbelül fél óra alatt feltölthető 10%-ról 80%-ra. A partnerek hozzáteszik, hogy akár 300-400 kilométerre elegendő energia is bekerülhet az 534 kWh kapacitású aksiba a sofőr kötelezően előírt pihenőideje alatt, ami jelenleg 45 perc (felosztható egy 15 perces és egy 30 perces szünetre) legfeljebb 4 és fél óránként. Mindez azonban még messze jár az MCS szabvány által kínált lehetőségektől, ezt ugyanis úgy tervezték, hogy akár 3000 ampert is elbírjon, és akár 3,75 MW-tal, azaz 3750 kilowattal is tudja tölteni a nagy haszongépjárműveket. „A cél 2030-ra 30.000 MCS töltőpont telepítése Európában, ebből mintegy 4000 Németországban. A mai napon üzembe helyeztük az egyik legelső töltőpontot. Nem sok időnk maradt a telepítésre. Az elektromos teherautók már elérhetőek, a megawattos töltés működik. Most egyértelmű jelzésekre van szükségünk a politikusoktól, nem utolsósorban azért, hogy bizalmat építsünk ügyfeleink körében a villamosítás mellett. Gyorsan kell kiépítenünk és bővítenünk az infrastruktúrát” – mondta Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezérigazgatója. A német haszongépjármű-gyártó vállalat hangsúlyozza, hogy bár a magas teljesítményű töltőpontok kulcsfontosságúak a távolsági szállítmányozás elektromosításában, a telephelyekre való kis teljesítményű töltés jelentősége sem fog csökkenni a jövőben. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!