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
auto
2024. 04. 26. péntek

Nehéz megmondani, hogy tényleg ezek-e a fogyasztói trendek, vagy a csirke és a tojás problematikájának mintájára, inkább a gyártók szerény palettája miatt jobb híján vesznek csak az emberek szürke, fekete és fehér autókat. Mindenesetre általános tapasztalat az autóiparban, hogy miközben a legtöbb poszteren, tanulmányautón és sajtóanyagon valamilyen különleges fényezésű járművet látni, a fogyasztók többsége a szürke 50 árnyalatát keresi a boltokban.

Ehhez a trendhez igazodott eddig a Tesla is, amely emiatt, no meg a költséghatékonyság és a gyorsabb gyártás zászlaja alatt, szépen lassan kivezette a zöld, csoki barna, vagy titán színeket a választékból és mára már a piroson és a kéken kívül, csak fehér, fekete és szürke autókat gyárt. Más márkáknál még szokott ez utóbbi háromból több változat is lenni, de egészen ritka manapság a szélesebb színpaletta.

Ez hamarosan változhat a kaliforniai autómárkánál.

Deep Crimson

Az autók festése, fényezése egyébként nem egy teljesen triviális feladat. Mind a festékeket, mind a festőüzemeket egy pár nagy piaci szereplő szállítja a világ legtöbb autógyárának. A fényezés egyébként a mai napig egy igen környezetszennyező tevékenység és nem egyszerű feladat az állami határértékek alatt maradni a kibocsátás terén. Egyes vélemények szerint egyébként a Tesla sokszor emlegetett fényezési hiányosságainak hátterében is ilyen külső faktorok játszanak közre, mivel Kalifornia rendkívül szigorú környezetvédelmi előírásokkal rendelkezik a festőüzemekkel kapcsolatban.

Bár a cég fremonti bázisán jelenleg is folyik egy második, a gyár déli oldalán található festőüzem kialakítása, a nagy áttörést a Giga Berlin megnyitásától várják. Elon Musk már korábban is jelezte, hogy  a német gyár a világ egyik legfejlettebb festőüzemével rendelkezik majd és például olyan fényezésekre lesz képes, hogy a színárnyalat finoman változik majd az autó vonalait követve.

Most ezzel kapcsolatban tweetelt Musk egy újabb apró kis érdekességet. Megkérdezték tőle, hogy esetleg az eredeti Signature Model S-ek exkluzív bordó színe-e a kedvence, mire ő annyit válaszolt, hogy:

Azaz az új berlini gyárból egy új Deep Crimson nevű fényezés is rendelhető lesz majd, Musknak pedig ez a kedvenc színe. A „crimson” egyébként a Sztaki szerint magyarul „karmazsinvörös”, jelentsen ez bármit is, a „deep” pedig azt jelenti hogy „mély”. Ha csak nem rendelkezik a kedves olvasó valami több százezres, professzionális kiadványszerkesztésre tervezett monitorral, akkor valószínűleg felesleges is most rákeresni az árnyalatra az interneten, mivel úgysem lesz mérvadó amit a képernyőn látunk, de a teljesség kedvéért, íme:

Addig is, amíg arra várunk, hogy élőben is megtekinthessük a színt, érdemes még egy apró részletet kiemelnünk. Ezek szerint ugyanis a Tesla annyira előre gondolkodik a német gyár kapcsán, hogy már azt is eldöntötték, milyen árnyalatú festékeket rendelnek majd a festőüzembe. Érdekes.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.