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 Ma délután az FCA csoport online sajtótájékoztatóján bemutatkozott a Jeep két új konnektorról tölthető hibrid járműve, a Jeep Renegade 4xe és a Jeep Compass 4xe. A két új típus nem csak a Jeep zöld forradalmát jelenti a fenntartható gyártásnak és a takarékosabb üzemeltetésnek köszönhetően, de új, erőteljesebb vezetési élményt kínál a régi Jeep felhasználók számára is. A hibrid Jeepek a benzines és elektromos hajtásrendszer együttes alkalmazásának köszönhetően a megszokottnál is jobb terepjáró képességekkel rendelkeznek. Mindkét típust Olaszországban gyártják majd, és szeptembertől jelennek meg a magyarországi márkakereskedések kínálatában. A Compass kétféle, 190 és 240 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtással kerül piacra, a Renegade csak az erősebb, 240 lóerős hajtást kapja meg. A Renegade 4xe és a Compass 4xe kettőse a zajtalan suhanás szabadságának természetközeliségén túl a vezetési élmény új szintjét biztosítja a legkedvezőbb üzemanyag-felhasználás, valamint a kimagasló off-road képességek mellett. A hibrid rendszer teljesítményéhez az 1,3 literes, négyhengeres turbófeltöltővel ellátott hagyományos erőforrás 270, a villanymotor 250 Nm nyomatékkal járul hozzá. Utóbbi folyamatosan, gyakorlatilag álló helyzetből, késlekedés nélkül rendelkezésre áll. A villanymotor 60 lóereje elegendő akár 130 km/h sebességű haladáshoz tisztán elektromos üzemben, míg hibrid üzemben a végsebesség 200 km/h. A 240 lóerős modelleknek álló helyzetből csupán 7,5 másodpercre van szüksége a 100 km/h sebesség eléréséhez. Az autókban középen, az utastér alatt beépített 11,4 kWh kapacitású li-ion akkumulátor csomag külső áramforrásból és menet közben, a benzinmotorral valamint regeneratív fékezéssel egyaránt tölthetők, így a tisztán elektromos hatótáv körülbelül 50 km lehet. Az autók három üzemmódban használhatók: hibrid, elektromos és egy ún. e-save mód, amelyben két további lehetőségünk van. Kiválaszthatjuk, hogy a rendszer tegye félre az akkumulátorban tárolt energiát egy későbbi városi szakaszhoz, de azt is kérhetjük, hogy a benzinmotor töltse fel az akkut. A terepjáró képességeknél a hagyományos hajtáshoz viszonyítva nagyobb forgatónyomaték mellett érdemes megemlíteni, hogy a hátsó tengelyt nem hagyományos kardántengely, hanem egy kifejezetten erre a célra szolgáló villanymotor hajtja. Így a két tengely meghajtása egymástól teljesen független lehet, azok forgatónyomatéka hatékonyabban szabályozható, mint a mechanikus megoldásoknál. Szükség esetén a villanymotor nyomatéka késlekedés nélkül jelenik meg a hátsó kerekeken. Az üzemmódok mellett a vezetési módot is kiválaszthatjuk. Sport módban a rendszer és a kormányzás egyaránt a lehető legközvetlenebb lesz. E-Coaching módban a hatékony energiagazdálkodás kerül a középpontba. Az autóhoz UConnect nevű szolgáltatás is jár. A mobiltelefonos applikációval okostelefonról elérhetünk bizonyos információkat (pl. akku töltöttsége, futott kilométer vagy olajcsere esedékessége) és utasításokat is küldhetünk távolról az autónak. Beállíthatjuk például, hogy az autó a hét melyik napjain töltse fel az akkumulátort, de a légkondicionáló berendezést is távolról vezérelhetjük és programozhatjuk. A reggeli kávé mellett megtervezhetjük az útvonalat a navigáció számára és ezt átküldhetjük az autónak, ahol a 8,4″ méretű navigációs képernyő jeleníti meg az információkat. Az UConnect szolgáltatások között lopásvédelmi, vagy akár a flottakezelést megkönnyítő funkciók is elérhetők. A vásárlók a Night Eagle (csak Compass esetén), Limited, S és Trailhawk felszereltségi szintek, valamint a Renegade esetén 18, a Compasshoz 22 különböző színösszeállítás, valamint hat, illetve hétféle különleges kialakítású keréktárcsa közül választhatnak. A biztonságról LED világítás, illetve BiXenon fényszórók, ütközésmegelőző és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek gondoskodnak az intelligens sebességhatároló és táblafelismerő rendszerek mellett. A parkolást első és hátsó parkolószenzorok, holttér felügyeleti rendszer, tolatókamera és Park Assist parkolássegítő rendszer könnyíti meg. Természetesen kulcs nélküli nyitás és indítás is rendelkezésre áll. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!