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 A koronavírust követő gazdasági visszaesésből való mielőbbi kilábalás érdekében számos ország jelentős gazdaságélénkítő csomagot vezetett be. Németországban erős az autóipari függőség, így nem meglepő, hogy a forgalmi adó 19%-ról 16%-ra csökkentése mellett jelentős ösztönzőket vezettek be az autóipar felpörgetésére is. A támogatások bejelentésekor Balázs írt egy összefoglaló cikket „Már majdnem ingyen kapják a villanyautót a németek” címmel, amelyre számos morcos hangvételű hozzászólás érkezett, mondván micsoda kattintásvadász cím ez, messze van ez az ingyenestől. Már szinte ingyen kapják a villanyautót a németek Kétféle ember van, az egyik a problémákat, a másik a megoldásokat keresi – mondja a közhely. Nem hinném, hogy a nagy német autókereskedő lánc, az Autohaus König vezetősége olvasta volna Balázs cikkét, vagy akár a címét, gyakorlatilag mégis elérhetővé tették a szinte ingyenes villanyautót a németek számára legújabb konstrukciójukkal, amelyről a Bloomberg számolt be a minap. A kereskedőház azt a lehetőséget kihasználva tud ingyen autót osztogatni, hogy a német állami támogatás lehetővé teszi, hogy nem csak az autó önrészét, de a havi lízing díjat is az állami támogatásból fedezzék, így két évig mindössze 24 eurós havidíjért használhat valaki egy Renault Zoe modellt, amely az eladások alapján Európa kedvenc villanyautója. Még mindig a Zoe Európa kedvenc villanyautója A konstrukció lényege, hogy a kezdő befizetést (3100 euró) a már korábban is elérhető környezetvédelmi bónusz fedezi. A legolcsóbb modell 125 eurós havi lízingdíját a 3000 euróval megnövelt állami támogatás fedezi, így csak havi nettó 24 euró fizetendő, amely fedezi az akkumulátor bérleti díját, a szervizköltséget és egyéb adminisztratív költségeket. Aki jobban felszerelt modellt venne, az is igénybe veheti a kedvezményt, így a Renault Zoe R135 Intense modell esetén az eredeti havi 184 eurós díjból, amely 2 év alatt összesen 4416 euró, szintén levonható a megnövelt állami támogatás 3000 eurós összege, így két év alatt további 1416 eurót kell kifizetni, ami 24 hónapra elosztva csak havi 59 euró. Az autók várható szállítási ideje körülbelül 4 hónap, azonban a kedvező lehetőség az ÁFA elszámolási feltételek miatt magánszemélyek számára nem érhető el, csak cégek juthatnak ennyire olcsón egy új elektromos autóhoz. Az ajánlat annyira népszerű lett, hogy országszerte a kereskedőlánc 50 telephelyén 3000 érdeklődő jelent meg, és 300 szerződést írtak alá. A cég honlapja szerint jelenleg kimerült a készületük, de dolgoznak azon, hogy újra legyenek a konstrukcióban elérhető autók. Wolfgang Huber, a berlini cég elektromos autókkal foglalkozó értékesítési vezetője elmondta, hogy meglepte őket a hatalmas érdeklődés, ezért kis türelmet kér az ügyfelektől. Úgy véli, hogy ennél is több autót adhattak volna el, ha több kereskedőjük lenne. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!