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
auto

A hagyományos változat után az elektromos Konát is frissítette a Hyundai, az eddiginél jóval merészebbnek mondható dizájn eredményeképp a belsőégésű motoros, és a tisztán elektromos típusok külső megjelenése között most még nagyobb szakadék tátong. Bizonyára éppen ez volt a gyártó célja, merthogy teljesen kisimította a maszkot, ahol eddig egy zárt, de recézett panel emlékeztetett a belsőégésű motor szellőztetésére szolgáló hűtőrácsra. Ennek már nyoma sincs az új Kona Electric-en, a Hyundai olyannyira kiretusálta az autót, hogy már csak a motorháztető vonala, és az aszimmetrikusan elhelyezett töltőcsatlakozó ablakának körvonala látható a lámpák és az embléma körül.

A tervezők számos egyéb dizájnelemet kicseréltek, például a fényszórókat, melyek keskenyebbek, élesebbek lettek, továbbá a légbeömlőket is kicsit átrajzolták a jobb aerodinamika kedvéért, és ki is emelték fényes rácsozattal. Ez a díszítőelem hátul is megjelenik, de az új lámpákon kívül itt nem történt olyan radikális ráncfelvarrás, mint az autó elején. A karosszéria-módosítások miatt az új elektromos Kona – hasonlóan testvéreihez – 40 milliméterrel hosszabb lett. A villanyautóhoz tucatnyi új színopció lesz elérhető, még azt is kérhetik a vásárlók, hogy a tetőrész színe elüssön az autó többi részétől.

Az utastérhez is hozzányúltak a Hyundai tervezői, és 10,25 colosra cserélték a digitális klasztert, amelyhez opcionálisan egy azonos méretű AVN kijelző választható a 8 colos helyett. Ezen keresztül lehet hozzáférni a dél-koreaiak frissített Bluelink rendszeréhez, mellyel az autó okostelefonon keresztül, vagy hanggal is vezérelhető, és számos más hasznos funkcióval bővült.

A hajtáslánc nem változott, a Hyundai továbbra is két akkumérettel gyártja majd az elektromos Konát, a 39,2 kWh-s aksihoz 100 kW teljesítményű villanymotor társul, és 305 kilométerre rúg a WLTP hatótávja, a 64 kWh-s típusnál pedig 150 kW mozgatja az autót, és 484 kilométer tehető meg egy töltéssel. Leggyorsabban egyenáramú (DC) forrásból 100 kW-tal pótolható az akkumulátorból kifogyott energia, így ideális esetben körülbelül 47 percet vesz igénybe 10%-ról 80%-ra tölteni az autót. AC-n 7,2 kW a fedélzeti töltő teljesítménye, de extraként vásárolható 10,5 kW-os berendezés.

A megújult modell több új, vagy frissített biztonsági funkciót is magával hozott, többek között hátsó-, valamint vakfolt ütközés-elkerülő asszisztenst, és eCall automata segélyhívót. A kényelmet és szórakozást biztosító megoldásokban is javult az autó, új USB portok, kényelmesebb ülések kerültek az utastérbe.

A Hyundai nemrég jelentette be Charge myHyundai töltőszolgáltatását, mellyel az ügyfelek 170.000 töltőponthoz férhetnek hozzá szerte Európában. Ez elsőként hat piacon, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Norvégiában, Csehországban, és Svájcban indul el, a brit vásárlók pedig 2020 végén kapják meg.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.