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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Vadiúj alapokra teszik a teljesen elektromos Peugeot 3008-at

elektromos autó

2023 őszén tervezi piacra dobni a 3008-as SUV tisztán elektromos változatát a Peugeot, írja a francia L’Argus hírportál, hozzátéve, hogy a jelenleg már plug-in hibrid meghajtással is elérhető modell teljesen új műszaki alapokra, a nyáron bejelentett eVMP padlólemezre kerül. Ha minden az autógyártó konszern elképzelései szerint alakul, akkor a villanyautó a Total, valamint a PSA leányvállalatai, a Saft és az Opel együttműködéséből származó akkugyártó vállalat, az Automotive Cell Company (ACC) termékében tárolja majd el a mozgáshoz szükséges energiáját.

Már elektromosként is rendelhető a Peugeot 3008

Az ACC várhatóan 2023 végén, 2024 elején kezdi meg a termelést, így abban az esetben, ha ez az ütemterv csúszik, vagy az észak-franciaországi Douvrinban gyártott cellák teljesítménye vagy ára nem bizonyul versenyképesnek, a Peugeot a B-tervként a BYD-től szerzi be az aksikat. Belső források szerint az e-3008 kínai változatához biztosan ez az akkugyártó cég fogja adni a cellát.

Az ACC akkumulátora 60 és 100 kWh közötti kapacitással kerül be az eVMP padlólemezbe, elég hatótávot biztosítva 400-650 kibocsátásmentes kilométer levezetéséhez. Yann Vincent, az ACC ügyvezető igazgatója elárulta, hogy a cellák a hagyományos NMC kémiával készülnek, de minden korábbinál alacsonyabb kobalttartalommal és magasabb energiasűrűséggel.

A hírek szerint a Franciaországban és Németországban is gyártásba kerülő cellák által felvillanyozott eVMP padlólemez lesz majd az alapja a Opel Grandland X, Citroën C5 Aircross, és DS 7 Crossback tisztán elektromos változatainak is, a napokban pedig az Opel Monza villanyos crossoverként való visszatérésének lehetősége is felmerült.

Elektromosan tér vissza az Opel Monza?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.