2021-ben nagyot bővül a Volvo Trucks tisztán elektromos kínálata Európában: a 2019 óta gyártott, városi áruelosztásra és hulladékszállításra tervezett FL Electric és FE Electric modellek mellé három vadonatúj zéró helyi kibocsátású nehéz tehergépjármű csatlakozik a palettára a Volvo FH, FM és FMX személyében, melyeket regionális szállítmányozási feladatokra, valamint városi építkezési munkálatokra szán a gyártó. A járművek szerelvény-össztömege 44 tonnáig terjed, hatótávolságuk pedig a választott akkumulátor-konfigurációtól függően akár 300 kilométer is lehet, így a nagy távolságú, internacionális és interkontinentális fuvarozáson kívül mindenféle feladatra alkalmas lesz a svédek termékcsaládja. A három újdonság jelenleg még tesztelés alatt áll, sorozatgyártásuk 2022-ben indul. Nagyobb tömegek mozgatásához, és hosszabb utak leküzdéséhez a Volvo az üzemanyagcellás technológiát fogja alkalmazni, melynek fejlesztésében, gyártásában, és értékesítésében a Daimler lesz a partnere. Az áprilisban bejelentett együttműködéshez, melynek első termékei az évtized második felében jelennek meg, a múlt héten írtak alá kötelező érvényű megállapodást a felek. Közös céget alapít a Daimler és a Volvo Trucks Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke elmondta, hogy a legtöbb fuvarvállalat a szállítási feladataik, a töltőhálózat fejlettségének, illetve az elérhető pénzügyi ösztönzők függvényében szakaszosan áll át az elektromos működésre, sokuknál lesz egy átmeneti időszak, amikor különböző üzemanyaggal működő, vegyes teherautó-flottájuk lesz, ezt pedig a termékportfólió kiépítésekor figyelembe kell vennie a gyártónak. „Az alvázat úgy alakítottuk ki, hogy független legyen a használt hajtáslánctól. Ügyfeleink vásárolhatnak több Volvo teherautót ugyanabból a modellből, és csak abban fognak különbözni, hogy lesznek közöttük elektromosak, illetve gázzal vagy gázolajjal működők. Ami a termék jellemzőit illeti, például a járművezetői környezetet, a megbízhatóságot és a biztonságot, minden járművünk ugyanazoknak a magas követelményeknek felel meg. Fontos, hogy a járművezetőknek ismerős legyen a jármű, és képesek legyenek biztonságosan és hatékonyan kezelni azt függetlenül attól, hogy milyen üzemanyagot használnak.” 2040-től azonban nem lesz más választásuk az ügyfeleknek, ekkorra ugyanis a Volvo végleg megszabadul a belsőégésű motorral működő teherautóitól. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!