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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Indukciós töltőberendezéssel szerelnek fel egy útszakaszt Olaszországban egy kísérleti projekt keretein belül, az erről szóló szándéknyilatkozatot még januárban írta alá a technológiát fejlesztő ElectReon, valamint az olasz infrastruktúra-építő vállalat, a Societa’ di Progetto Brebemi. A megállapodás most lépett életbe, így hamarosan megkezdődnek a munkálatok egy egy kilométeres szakaszon a Brescia és Milánó között futó A35 autópálya közelében, ahol a következő 36 hónap során a partnerek az indukciós villanyautó-töltés lehetőségeit vizsgálják az fizetős utak kontextusában.

Működik a menet közbeni induktív villanyautó-töltés

Amennyiben a felek sikeresnek ítélik meg a projektet, úgy az egész A35-ös autópályán megjelenhetnek az aszfaltba épített töltőpadok. A sztráda körülbelül 62 kilométer hosszú, de mindkét irányban tölteni tudja majd a járműveket, illetve néhány környező utat is kezelésbe vesz a Brebemi, így nagyjából akár 150 kilométer hosszan is lefektethetik a töltőket a vállalatok.

Az izraeli tesztpálya építése, Forrás: ElectReon

Sajnos ez nem jelenti azt, hogy a villanyautók a projektet követően automatikusan töltődni fognak az autópályán haladva, az energia fogadásához speciális ElectReon receptorra van szükség, és még a technológia sem tart ott, hogy autópálya-tempó mellett adja át az áramot az autónak. Az eddigi izraeli tesztek során néhány 10, illetve 100 méteres szakaszokon vizsgálták a töltés folyamatát, jóval alacsonyabb sebességgel. Az ElectReon októberben jelentette be, hogy más európai infrastruktúra-építő cégekkel is megállapodott, így hamarosan Belgiumban, Franciaországban, és Németországban is megkezdődik az indukciós töltők telepítése, Svédországban pedig már készül az ilyen útszakasz.

Indukciós villanyautó-töltő útszakasz épül a svédeknél

Az izraeli média úgy tudja, hogy az olaszországi munkálatok költsége akár a 82 millió eurót (közel 30 milliárd forintot) is elérheti.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.