Korábban mi is beszámoltunk a 2018 előtt gyártott Teslák egy igen gyakori és kellemetlen típushibájáról, melynek garanciális megoldását a Tesla eddig elutasította. Az amerikai gyártó az MCU1 médiavezérlő egység tervezésénél elkövetett egy komoly hibát: 8 GB kapacitású eMMC memóriát használt, amelynek élettartama korlátozott. Az alkatrész tönkremenetelét felgyorsította, hogy az évek során a memóriára írt adatmennyiség jelentősen megnövekedett. Mikor kell azonnal szervizbe rohanni a Teslával? A középső képernyő elsötétülése előbb vagy utóbb minden MCU1-gyel szerelt Tesla Model S és Model X tulajdonosát utoléri, ennek ellenére a gyártó eddig elutasította a garanciális javítást. A hivatalos megoldás magas költségei miatt sokan külsős szervizekkel cseréltették az alulméretezett memóriaegységet, gyakran megelőző jelleggel még a meghibásodás előtt. Az Egyesült Államokban a közlekedési hatóság (NHTSA) vizsgálatot is indított a probléma miatt. Valószínűleg ez a vizsgálat is közrejátszott abban, hogy a Tesla úgy döntött, hogy az MCU1 egység garanciáját kiterjeszti 8 évre, vagy 160 000 kilométerre. Ezen kívül azok, akik már korábban saját forrásból kezelték a problémát, pénzvisszatérítést kapnak, amelyről 2021 februárjáig ígértek további információt az érintett tulajdonosoknak. A pénzvisszatérítési lehetőség minden bizonnyal csak azokat érinti majd, akik a hivatalos Tesla szervizben javíttatták az autójukat. NHTSA vizsgálat indult Teslák memóriahibái miatt Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!