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
auto
2024. 04. 23. kedd

Bevezette kínálatába legújabb, 100 kWh kapacitású akkucsomagját a NIO, mely most először a CATL több mint 300 szabadalommal büszkélkedő Cell-to-Pack (CTP) technológiáját alkalmazza. Ez az innovatív kialakítás, mely során az akkucellákat közvetlenül az akkucsomagba integrálja a gyártó a modulok köztes szintjének kihagyása mellett, a NIO elmondása szerint 37%-kal nagyobb energiasűrűséget eredményez, mint egy ugyanekkora, de hagyományos módon felépített akkupakk. A CATL CTP dizájnos akkumulátora később a Mercedes-Benz villanyautóiban is meg fog jelenni.

Eltűnhet az akkucsomag a villanyautókból

A NIO jelenleg három tisztán elektromos meghajtású sportterepjárót kínál vásárlói számára Kínában, melyek 70 kWh vagy 84 kWh akkumulátorral választhatók, az utóbbival a NEDC szerint körülbelül 510 kilométeres távolságot lehet megtenni egy töltéssel az autókban. A 100 kWh-s csomag a várható hatótávolságot egészen 615 kilométerig növeli. A vállalat úgy fogalmaz, hogy az új akkumulátor kiváló teljesítményét négy technológiai fejlesztés biztosítja:

  • jobb hőelvezetés a termikus terjedés megakadályozásának köszönhetően;
  • magasan integrált kialakítás, amely 40%-kal egyszerűbbé teszi a gyártást, és 19,8%-kal javítja a helykihasználást;
  • minden éghajlatnak megfelelő hőkezelés, amely javítja az akkumulátor teljesítményét és meghosszabbítja az élettartamát;
  • valamint kétirányú, felhő-alapú BMS kommunikáció, amely támogatja a paraméterek okos beállítását a valós körülmények alapján.

Jelenleg összesen 158 akkucserélő állomása van a NIO-nak

A kínai autógyártó modelljei november 7-től kezdődően előrendelhetőek a 100 kWh-s akkucsomaggal, ám nem csupán az új autók vásárlóinak lesz lehetőségük a legnagyobb pakk beszerzésére, hanem korábbi ügyfelek is lecserélhetik a már meglévő akkumulátorukat. Ez történhet direkt vásárláson keresztül állandó használatra (vételárat egyelőre nem jelentett be a NIO), vagy a nemrég elindított BaaS (Battery-as-a-Service) akkubérlő szolgáltatáson keresztül, így havonta átszámítva körülbelül 112 eurót kell fizetniük a 100 kilowattóráért.

NIO EC6

Ha hihetünk a híreszteléseknek, akkor nem sokáig lesz ez a NIO legnagyobb akkucsomagja, készül ugyanis egy 150 kWh kapacitású szerkezet, mely akár 900 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz, igaz ez továbbra is az erősen túlzó NEDC szabvány szerint értendő. Li Bin vezérigazgató a múlt hét elején azt is elárulta, hogy egyre konkrétabb tervek születnek az európai megjelenést illetően, és ha minden jól megy, a kontinens néhány kiválasztott piacán már 2021 második felében megkezdődhet az értékesítés. A NIO nagyjából 7000 villanyautó eladását tervezi két év alatt Európában. Néhány hírportál úgy tudja, hogy az első Nio House Koppenhágában nyílik, de a cég nem erősítette meg, hogy valóban Dánia lesz az első európai piaca.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.