A brit gyökerekkel rendelkező MG a legelső, teljesen kínai kézben lévő autógyártóként kezdett villanyautót árulni az európai kontinensen 2019-ben. Az MG ZS EV hatalmas kereslettel találta szemben magát, a márka európai értékesítésének zömét jelenleg is ez a tisztán elektromos meghajtású sportterepjáró adja. Tavaly két újabb elektromosított modell csatlakozott a kínálathoz: az MG 5 EV, mely a legelső, Európában kapható teljesen villanyos kombiként várja a vásárlók jelentkezését, valamint az MG HS, ami plug-in hibrid meghajtással került a brit kereskedésekbe. A SAIC-hoz tartozó autógyártó legelső villanyautója már szinte minden fontosabb európai piacon kapható, a két újdonság terjeszkedését pedig az idei évre ígérte az MG. Az elektromos autók sikerére való tekintettel pedig két újabb elektromos modellt is Európába küld az anyavállalat. Európa-szerte megjelennek az MG villanyautói Brit autós hírportálok információi szerint a két vadonatúj villanyautó, melyek 2021 közepe/vége tájékán jelennek meg az Egyesült Királyságban, teljes mértékben egymás ellentétei lesznek, de mindkettőjüknek fontos szerep jut a vállalat népszerűsítésében. Az egyik egy sokak által megfizethető kompakt kisautó lesz, mely a jelenlegi hagyományos meghajtású MG 3-as méreteivel várható. Specifikációkat egyelőre nem ismerünk, de sajtóértesülések szerint az MG ZS EV 44,5 kWh-s akkupakkjánál kisebb csomagra kell számítani, és valószínűleg az 50 kW-os töltési teljesítmény is csökken annak érdekében, hogy az apró villanyautó ára akár 20.000 angol font alá is beférhessen. MG 3 A másik újdonság a 2017-ben bemutatott E-Motion tanulmány gyártási változata lesz, amely a márka technológiai zászlóshajójaként lép majd piacra. Ezzel az MG kitörne a praktikus, és alacsony vételárú modellek által maga köré épített szürke ketrecből, és a magasabb minőségű, látványosabb autókról álmodozó vásárlókat csalogatná magához az egzotikus sportkupéval. MG E-Motion Az E-Motion 4 másodperc körüli gyorsulással, és 480 kilométer feletti hatótávolsággal mutatkozott be, de azt egyelőre nem tudni, hogy a végleges példány mit tart meg a koncepció tulajdonságaiból. Az azonban biztosnak tűnik, hogy a kétajtós, négyszemélyes autó a SAIC saját moduláris elektromos padlólemezére épül, és duplamotoros, összkerékmeghajtással megy gyártásba. MG E-Motion A MG tervei szerint globálisan évente mintegy egymillió autót adna el 2024-re, ami több mint triplája lenne a 2019-es számoknak. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!