Két új villanyautót hoz Európába a kínai MG
A brit gyökerekkel rendelkező MG a legelső, teljesen kínai kézben lévő autógyártóként kezdett villanyautót árulni az európai kontinensen 2019-ben. Az MG ZS EV hatalmas kereslettel találta szemben magát, a márka európai értékesítésének zömét jelenleg is ez a tisztán elektromos meghajtású sportterepjáró adja. Tavaly két újabb elektromosított modell csatlakozott a kínálathoz: az MG 5 EV, mely a legelső, Európában kapható teljesen villanyos kombiként várja a vásárlók jelentkezését, valamint az MG HS, ami plug-in hibrid meghajtással került a brit kereskedésekbe. A SAIC-hoz tartozó autógyártó legelső villanyautója már szinte minden fontosabb európai piacon kapható, a két újdonság terjeszkedését pedig az idei évre ígérte az MG. Az elektromos autók sikerére való tekintettel pedig két újabb elektromos modellt is Európába küld az anyavállalat.
Brit autós hírportálok információi szerint a két vadonatúj villanyautó, melyek 2021 közepe/vége tájékán jelennek meg az Egyesült Királyságban, teljes mértékben egymás ellentétei lesznek, de mindkettőjüknek fontos szerep jut a vállalat népszerűsítésében. Az egyik egy sokak által megfizethető kompakt kisautó lesz, mely a jelenlegi hagyományos meghajtású MG 3-as méreteivel várható. Specifikációkat egyelőre nem ismerünk, de sajtóértesülések szerint az MG ZS EV 44,5 kWh-s akkupakkjánál kisebb csomagra kell számítani, és valószínűleg az 50 kW-os töltési teljesítmény is csökken annak érdekében, hogy az apró villanyautó ára akár 20.000 angol font alá is beférhessen.

A másik újdonság a 2017-ben bemutatott E-Motion tanulmány gyártási változata lesz, amely a márka technológiai zászlóshajójaként lép majd piacra. Ezzel az MG kitörne a praktikus, és alacsony vételárú modellek által maga köré épített szürke ketrecből, és a magasabb minőségű, látványosabb autókról álmodozó vásárlókat csalogatná magához az egzotikus sportkupéval.

Az E-Motion 4 másodperc körüli gyorsulással, és 480 kilométer feletti hatótávolsággal mutatkozott be, de azt egyelőre nem tudni, hogy a végleges példány mit tart meg a koncepció tulajdonságaiból. Az azonban biztosnak tűnik, hogy a kétajtós, négyszemélyes autó a SAIC saját moduláris elektromos padlólemezére épül, és duplamotoros, összkerékmeghajtással megy gyártásba.

A MG tervei szerint globálisan évente mintegy egymillió autót adna el 2024-re, ami több mint triplája lenne a 2019-es számoknak.