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
auto
2024. 05. 25. szombat

Frissült a Tesla Model Y és 3. Megszűnik a Long Range?

elektromos autó
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

Alig egy éve kezdték a gyártását, a kínai premierrel egy időben azonban úgy néz ki, máris kapott pár apró frissítést a Tesla Model Y. Sőt, úgy néz ki, a Model 3 is.

Olcsóbb lett a kínai Tesla Model Y, viszik mint a cukrot

Design, komfort, egészség

Amikor nemrégiben frissült a Model 3, sokan értetlenkedve fogadták, hogy az Y továbbra is a régi, zongoralakkos középkonzollal készül. Nos úgy tűnik, nem kellett sokáig várni a váltásra, ugyanis a cég kínai honlapján már frissültek a típus fotói és ebből az látszik, hogy most már a CUV is az új belsővel készül – legalábbis Sanghajban.

De nem ez az egyetlen szembeötlő újdonság a dizájnban. Az autó műszerfalán végighúzódó fa berakás most már benyúlik a két első ajtóba is, ezzel némileg emlékeztetve a tradicionális prémium márkák formai megoldásaira. A cég kínai oldalán egyébként már a Model 3 is megkapta ezt az újítást.

A Model 3 Performance verziója kapott egy új, 19 colos, Zero-G fantázianevű felnit is.

A csinosítgatás mellett a komforton is javított a cég, ugyanis mostantól fűtött kormánykerékkel szállítják a Model Y-t. Az igazság az, hogy már a 3-as frissítésekor is felmerült a pletyka, hogy jön ez az extra és többek szerint változott is a kormánykerék, úgyhogy nem kizárt, hogy hamarosan egy szoftverfrissítéssel az utóbbi párhónapban gyártott hármasok egy része is megkapja ezt az újdonságot. A kínai oldalon egyébként már szerepel a fűtött kormánykerék a Model 3 leírásában is.

Végül a az egészségesebb utastér érdekében a Model Y is a Model S/X-ből ismert HEPA filterrel rendelkezik mostantól, ami a külső levegőt csak ezen a magas minőségű légszűrőn át engedi be, kívül hagyva a vírusokat, a baktériumokat és a szmogot. Arról egyelőre nem hallottunk, hogy a 3-as is megkapná ezt, de ha fizikailag van elég hely az autó orrában a nagyobb légszűrőhöz, akkor biztosan itt is eljön a frissítés.

Ami viszont végképp meglepő, hogy a kínai Tesla boltban eltűnt a Model 3 Long Range verziója. Jelenleg csak Standard Range + és Performance változatok szerepelnek. Nem tűnik túl valószínűnek, hogy globálisan megszűnne a legnépszerűbb változat forgalmazása, lehet ez csak helyi piaci sajátosság. A kínai árlistán egyébként bruttó 90 ezer jüan, azaz 4 millió forint van jelenleg a belépő modell és a nagy teljesítményű változat között, míg itt Európában nettó 4,7 millió ami a magyar áfával közel 6 millióra nő.

Miért nem egyszerre?

A fentiek kapcsán joggal merülhet fel, hogy OK, de miért nem egyszerre jelenik meg az összes frissítés? A Tesla hivatalosan nem rendelkezik modellévekkel, az újítások folyamatosan kerülnek bevezetésre. Jelen esetben valószínűleg arról van szó, hogy eltart egy darabig, míg egy új beszállító (pl. fűtött kormánykerék) eléri a kívánt darabszámot, ugyanakkor még van raktáron az előző alkatrészekből is. Amikor viszont frissül a weboldal, onnantól minden új autóban az új alkatrész van már. Aki pedig esetleg pár héttel korábban mégis megkapta az újdonságot amikor az ő kocsija készült, az majd kap egy kis extra meglepetést, amikor ezt utólag aktiválják neki.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.