Európa-szerte megjelennek az MG villanyautói

Tovább terjeszkedik Európában az MG, a Nagy-Britanniából származó, de jelenleg a kínai SAIC tulajdonában lévő történelmi autómárka nemrég vezető értékesítő pozíciókat hirdetett meg Németországban, Spanyolországban, és Olaszországban, ami azt jelenti, hogy a közeljövőben a kontinens szinte valamennyi fontosabb autópiacán megjelenhet. A vállalat tavaly lépte át hazai piacának határait, és kezdte el Franciaországban, Hollandiában és Norvégiában is árulni a ZS EV tisztán elektromos crossovert, amely jelenleg is húzza felfelé a gyártó eladási mutatóit. A JATO Dynamics adatai szerint 14 088 eladott MG személygépkocsiból 10 675 darabért ez a típus volt a felelős augusztusban.

MG ZS EV (forrás: MG)

Az MG járművei más piacokon is elérhetővé váltak a kereskedési partnereken keresztül, Luxemburgban, Belgiumban és Ausztriában például az Autogroep és az Emil Frey hálózata segíti őket. Honlapja szerint a cég már megvetette a lábát Svédországban, Dániában, és Izlandon is.

Hogy pontosan mikor tör be újabb országokba a márka, ahhoz egyelőre nem adott meg ütemtervet a gyártó. Azt viszont Daniel Gregorious marketingigazgató elárulta, hogy a nemrég bemutatott, és az Egyesült Királyságban már rendelhető MG HS plug-in hibrid, és a teljesen elektromos MG 5 EV hamarosan elstartol a már meghódított európai piacokon – az előbbi még az év végén, az utóbbi 2021 folyamán. Mindkét modellt szerte Európában szeretné értékesíteni az MG.

EZT OLVASTAD MÁR?  A villanyautó, aminek a csomagtartóban van az érintőképernyője
MG 5 EV (forrás: MG)

Az MG 5 EV a legelső kombi kialakítású tisztán elektromos autó, amihez Európában hozzáférhetnek a vásárlók, így a kínaiak jelenleg egy egész szegmensben egyedül uralkodnak – ezt az előnyt valószínűleg minél hamarabb, minél több országban érvényesíteni szeretnék. De van még egy másik ütőkártyája is a vállalatnak, amitől az európai autógyártók félhetnek, mégpedig a SAIC gyártókapacitása. Az MG egyik igazgatója korábban úgy fogalmazott, hogy bármekkora kereslettel is néznek szembe Európában, csak kérniük kell, és az anyavállalat már küldi is az autókat Kínából.

Elektromos autót használsz?