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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A mai napon az MG megnyitotta a rendelést 5-ös jelzésű modelljére Nagy-Britanniában, mely a legelső tisztán elektromos meghajtású személyautó kombi formával az európai piacon. A vásárlók két felszereltségi szint közül választhatnak, az Excite 24.995 angol fontba kerül a brit villanyautós támogatás (Plug-in Car Grant) után, míg a bőségesebben megpakolt Exclusive csomagért 26.995 fontot kell fizetni. Az MG 5 a SAIC által Kínában forgalmazott Roewe Ei5 alapján készült, melyből több mint 63 000 talált gazdára 2018 márciusi bevezetése óta a hazai piacán. Az átmárkázás mellett a gyártó egy kevéssel megnövelte a villanymotor teljesítményét és nyomatékát a brit változatban, így az elsőkerék-meghajtású MG 5-ben 156 lóerő és 260 Nm dolgozik. Álló helyzetből körülbelül 8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t az autó, a végsebesség pedig 184 km/h.

Az elektromosságot 52,2 kWh kapacitású folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor tárolja, ami WLTP-ben közel 344 kilométeres hatótávolsággal párosul, de városban kocsikázva akár 444 km is elérhető az MG állítása szerint. Az 50 kW-os maximális töltési teljesítménnyel 50 perc alatt 80%-ra tölthető vissza az aksi egy erre alkalmas töltőállomáson.

Az ötüléses villanyautó megőrizte kínai változatának dimenzióit, azaz a 4,54 méteres hosszúságot, 1,82 méteres szélességet, 1,54 méteres magasságot, valamint a 2,67 méteres tengelytávot. A kombi csomagterében 578 liter szabad hely áll rendelkezésre a tetőig pakolva, de a hátsó üléseket le lehet hajtani, hogy ez 1456 literre növekedjen.

Hasonlóan a MG ZS EV szabadidő-autóhoz, a könnyűfém keréktárcsák, okostelefon-kompatibilitás, DAB rádió, hátsó parkolóérzékelő mind az alapfelszereltség része, amihez az Exclusive csomag többek között olyan extrákat ad hozzá, mint a fűtött első ülések, napfénytető, bőr stílusú ülések, és néhány további vezetéstámogató rendszer. Erről a gyártó honlapján lehet további információkhoz jutni.

Az autógyártó igazgatói korábban azt nyilatkozták, hogy az MG 5-tel is tervbe van véve az európai terjeszkedés, de azt egyelőre nem tudtuk meg, hogy mikortól lesz elérhető Nagy-Britannián kívül. Ott egyébként a most megrendelt járművek novemberre már a vásárlóknál lesznek.

A teljesen elektromos kombival párhuzamosan bemutatkozott az MG HS plug-in hibrid, mely a jövő hónaptól lesz rendelhető 29.995 fontos indulóáron. Itt az 1,5 literes turbótöltős benzinmotor és a villanymotor egy 258 lóerős rendszert alkot, amely egy 16,6 kWh-s aksiból nyeri az energiát. A tisztán elektromos hatótávolsága körülbelül 52 kilométer.

Ha ez a két újdonság sikeresnek bizonyul Európában, az MG következő nagy dobása a 2017-es Sanghaji Autószalonon prezentált E-Motion sportos luxuslimuzin gyártásba küldése lesz, amivel a kínaiak a Jaguar felségterületének kellős közepén találják magukat. Az MG 2021-re 50%-os részarányt szeretne elérni konnektoros járművei számára a saját brit értékesítésében.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.