325 töltőállomással zárta az évet az Ionity

Az Ionity elektromos autó töltő hálózatot a BMW Csoport, a Ford Motor Company, a Mercedes Benz AG, és a Volkswagen Csoport alapította 2017-ben, majd a konzorciumhoz 2019-ben a Hyundai Csoport is csatlakozott. A projekt indulásakor kitűzött cél szerint 2020 végéig 400 töltőállomáson összesen 2400 töltőoszloppal szerettek volna elkészülni. Sajnos 2020-ban a koronavírus világjárvány következtében kis mértékben elmaradtak a tervektől, így az év végére 325 működő töltőállomást adtak át, de 44 helyszínen jelenleg is folyamatban van az építkezés. Remélhetőleg ezek hamarosan elkészülnek, így rövidesen már 369 helyszínen használhatjuk az ultragyors, akár 350 kW töltési teljesítményre képes töltőoszlopokat.

Forrás: Ionity

Magyarországon négy helyszínen összesen öt Ionity töltőállomás található. Az első kettőt még 2019-ben adták át az M1-es autópálya mellett Bábolna közelében (Budapest felé vezető oldal), illetve az M7-es autópálya Kajászónál lévő pihenőjében (Balaton felé vezető oldal). Mindkét helyszínre jellemző, hogy az autópálya másik oldaláról is viszonylag könnyen át lehet jutni a töltőhöz, így az oszlopokat elég volt az egyik oldalon kiépíteni. Az M7-es déli szakaszán Balatonkeresztúr térségében azonban csak nagy kerülővel lehetne megoldani az átjutást az egyik oldalról a másikra (majd az út folytatásához vissza), ezért az autópálya mindkét oldalára telepítettek 4-4 oszlopot. Az ötödik magyarországi Ionity állomás 2020 végén készült el Szigetszentmiklós közelében az M0-s körgyűrű pihenőjében. Bár erre a helyszínre egyelőre csak két oszlop került, amennyiben a kihasználtság azt indokolja, az előkészített helyekre azonnal telepítik a fennmaradó két oszlopot.

EZT OLVASTAD MÁR?  Megvan az első cég, amely a Volkswagen MEB padlólemezét használhatja

Ezzel az Ionity időre kiépítette a hálózat Magyarországra tervezett állomásait. A cégnek Szlovákiában és Horvátországban 1-1 működő helyszíne van, de Szlovéniában és Csehországban is csak 4-4 töltőszigettel rendelkeznek (ez utóbbi országban a négyből két helyszín még építés alatt áll). A régióban Ausztria áll a legjobban 15 elkészült állomással, míg Lengyelországban egyelőre egyetlen működő helyszínük sincs. Magyarországtól keletre csak a balti államokban fejlesztenek, Romániában, Bulgáriában és Görögországban egyelőre nem terveznek megjelenni a nagy teljesítményű töltőkkel.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.