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 Lassan közhely már, hogy a 2020-as év teljesen máshogy alakult, mint ahogy egy évvel ezelőtt azt terveztük. A korábbi évek olvasottsági adatainak növekedéséből kiindulva tavalyra is duplázást vártunk, de egyszer minden sikerszériának eljön a vége. De talán megbocsátható ez, ha tavaly még a Tesla sem tudta teljesíteni a terveit. Olvasottság 2020 utolsó negyedévében a Google Analytics mérése szerint átlagosan havi 265 ezer olvasót értünk el, a teljes negyedévben pedig összesen 658 ezren látogattak az oldalra. Ez a 2019 rendkívül erős negyedik negyedévéhez képest 50%-os növekedés, míg a két évvel korábbi adat közel négyszerese. Az utolsó negyedévben 413 cikket és hírt publikáltunk, a szerver pedig összesen 2,4 millió oldalt szolgált ki a villanyautózás iránt érdeklődő olvasóknak.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 Hiába volt ez rekord a Villanyautósok.hu eddigi történetében, a duplázáshoz kevés volt. Az év során „csak” 1,77 millió emberhez értünk el, és „csak” 8,2 millió oldalt szolgáltunk ki. Az olvasótáborban ez 76%-os, az oldalletöltések számában pedig 67%-os növekedést jelent. Hirdetők Szerencsére egyre több cég csatlakozik hozzánk, hogy együtt segíthessük a közlekedés zöldítését, és a tájékozódását. 2020-ban az ABB, az AGT, a Budapest Motors, a DS, az Elektromos Autóbérlés, az Elektro Profi, az E.ON, a Honda, a Hyundai, a Kia, az Optimum Way, a MOL Plugee, a Mobiliti, a Nissan, a Solar-Kit, a Tiszta energiák, az Universal Leasing és a Volteum. Köszönjük nekik, hogy megtiszteltek bennünket a bizalmukkal, és hogy támogatták a közös ügyünket! Közösség 2020 során a közösségi oldalakon is gyarapodtunk, így a Villanyautósok FB oldalát ma már 33 ezren követik, miközben a Villanyautós tippek és kérdések csoport (ami egyben a legnagyobb elektromobilitással foglalkozó csoport hazai közösségi médiában) is 12 ezer taggal büszkélkedhet. De ami a legfontosabb, hogy ezek a csoportok aktívak és konstruktívak, így a csatlakozók rengeteg hasznos információval gazdagodhatnak. Ezek mellett az oldalak mellett a Villanyautósok Közösségének tagjai több márka vagy típusspecifikus csoportban is aktívak: Renault Zoe Z.E. Közösség Magyarország Nissan LEAF, Ariya és e-NV200 Közösség Tesla Közösség Magyarország Mitsubishi I-MIEV / Peugeot iOn / Citroen C-Zero HUN Dacia Spring Közösség Peugeot Partner (Tepee) Electric / Citroën e-Berlingo (Multispace) HUN KIA e-Niro / e-Soul Magyarország (elektromos autók csoportja) Volkswagen iD3 (Skoda Enyaq, Seat El-Born) Magyarország Villanyautós Tripadvisor (Utak, Szállások, Programok) De természetesen nem csak a virtuális térben, de személyesen is sokat találkoznak a villanyautósok, viszont tavaly a korlátozások miatt csak négyszer, júliusban Miskolcon, augusztusban Abdán, szeptemberben Keszthelyen illetve októberben Budapesten tudtunk összejönni. Villanyóra podcast 2019 őszén indítottuk útjára a Villanyautósok heti rendszerességgel jelentkező egy órás beszélgetőműsorát a Villanyórát. A podcastként terjesztett tartalom hamar megtalálta a követőtáborát, így az adásokat a podcast felületeken több mint kétezren, a Youtube csatornánkon pedig 4-5 ezren követik hétről hétre. 2020-ban már nem csak a szerkesztőségünk tagjai, de elektromobilitás szolgáltatók vezetői és egyéb vendégek is becsatlakoztak a beszélgetésekbe. A koronavírus miatti távolságtartás persze bennünket is kihívások elé állított, amit mi igyekeztünk lehetőségként megélni, így lett a korábban csak hanganyagként létező műsorból az év közepe felé videós tartalom. Élő adásból ugyan csak egyet készítettünk tavaly, de idén valószínűleg több ilyet is tartunk majd. Youtube A Villanyautósok.hu Youtube csatornáját már évekkel ezelőtt elindítottuk, de nem volt energiánk arra, hogy rendszeresen tartalmat készítsünk oda is. 2020 nyarán csatlakozott hozzánk a LeVo Productions, akik gyakorló villanyautósként nem csak a filmkészítéshez szükséges tudással, de villanyautósként a hozzánk jól passzoló hozzáállással is rendelkeznek. A csatorna 5 ezres látogatottsága a heti rendszerességű anyagoknak köszönhetően hamar megduplázódott, így már több mint 10 ezren követik a videóinkat, de egy-egy népszerűbb videó 40-50 ezer megtekintést is elér, míg a legsikeresebbet már több mint 120 ezer alkalommal nézték meg. 2021-ben is mindent megteszünk, hogy segítsük az elektromobilitás iránt érdeklődőket az eligazodásban, és hogy aki rászánja magát a váltásra, az a lehető legjobb döntést hozhassa. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!