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 Lassan egy teljes éve próbálja kitalálni az egész emberiség, hogyan lehet hasznosan, vagy legalább szórakoztató módon eltölteni az időt a négy fal közé zárva. A Porschénál olyannyira sikerült feltalálni magukat a marketingeseknek, hogy világrekord lett a vége. Nem is kellett hozzá sok minden, csak egy szuper autó, egy tapasztalt sofőr, némi bátorság, és persze az, hogy azok a bizonyos falak jó messze legyenek egymástól. Biztos, ami biztos, jobb előre leszögezni, hogy ezt senki se próbálja ki otthon. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2021/02/2021-02-10-porsche-taycan-rekord-011.mp4 A Porsche Taycant joggal nevezhetjük a rekordok autójának, hiszen számos olyan mutatvány kapcsolódik a nevéhez, amellyel valamilyen tekintetben minden más autónál jobban teljesített, és még a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült. Legutóbb például driftelni vitték ki a villanyautót a tesztpályára, ami annyira jól ment neki, hogy csak több mint 42 kilométer után hagyta abba. A maratoni körözés közel egy órán keresztül tartott, a legújabb attrakciót azonban néhány másodperc alatt lezavarta a Porsche – cserébe viszont sokkal csúnyább lett volna a vége, ha valami nem jól sül el a rekordkísérlet során. Leh Keen versenypilóta nem kisebb feladatra vállalkozott, mint hogy megdöntse a zárt épületben felállított sebességrekordot: legalább 138,4 km/h-ra kellett felgyorsulnia ahhoz, hogy a beltéri száguldozás királya legyen, anélkül, hogy eközben összetörné magát, vagy az autóját. Nem nehéz kitalálni, hogy a mutatványban az autó képességei és az épület méretei között meglehetősen szoros összefüggés van – minél jobban gyorsul az autó, annál kisebb épület is elég a nagy sebesség eléréséhez, és fordítva. Az a legjobb persze, ha az autó is gyors, és a csarnok is tágas, és egyébként is fő a biztonság, úgyhogy a Porsche sem bízta a véletlenre, és az Egyesült Államok legnagyobb kiállítótermében, a durván 93.000 négyzetméter területű Ernest N. Morial Convention Centre épületében futott neki a veszélyes sprintnek New Orleans-ben. De ne feledkezzünk meg a gyorsulás ellentétjéről sem: meg is kell tudni állni ahhoz, hogy a versenypilóta átélhesse a dicsőséget, ami ilyen tempónál nem egyszerű dolog. Pláne úgy, hogy a Guinness rekordkísérlet követelményei kicsit sem segítik a sofőrt. Nincs védőháló, nincsenek nyitott ajtók, sem menekülő-útvonalak. Csak a fal. Ha van autó, amivel ennek neki érdemes futni (mármint nem a falnak, hanem a rekordkísérletnek), a Porsche Taycan Turbo S biztosan közéjük tartozik. A villanyautó összkerék-meghajtású, 2,8 másodperc alatt van 100-on álló helyzetből, és masszív szénszálas kerámiafékek fogják meg a kerekeket. Az már csak hab a tortán, hogy nem fújja tele a zárt csarnokot rákkeltő égéstermékkel. Keen legmagasabb elért sebessége végül 165,1 km/h volt. Ezt természetesen nem elsőre állította fel, apránként építette fel a futamokat, mindig jobban és jobban kiismerve az autót és a környezetét. A mutatvány után elárulta, hogy a legnagyobb kihívást a teljesen kiszámíthatatlan, csúszós felszín jelentette, és az sem könnyítette a helyzetet, amikor látta a szemközti falat villámgyorsan közeledni felé. Hozzátette, hogy ilyen sebességnél egy ekkora épület is parányinak tűnik. Mindezek ellenére egy pillanatig sem kételkedett a sikerben, de meglepetésként érte, hogy milyen magasan verte a korábbi rekordot. This slideshow requires JavaScript. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!