Alig egy hónappal ezelőtt indította útjára az elektromos áruszállításra szakosodott divízióját a General Motors, és mutatta be legelső, tisztán elektromos meghajtású kisteherautóját, máris sorban állnak a csomagszállító, logisztikai, és flottamenedzsmenttel foglalkozó vállalatok a megrendeléseikkel. A Brightdrop EV600 legelső 500 darabját a FedEx kapja 2021 végétől, 2022-től pedig számos más partnere számára kezdi meg a termelést a GM, de az eddigi legnagyobb megrendelésről csak most számoltak be: a Merchants Fleet összesen 12.600 villanyautót vásárolt.
Az ilyen megoldások nyírják ki a hagyományos csomagszállítást
Az Egyesült Államok egyik legdinamikusabban növekvő flottakezelő vállalata a teljes elektromosítás mellett döntött, ennek első nagy ugrását képviseli a BrightDroppal való megállapodás. A cég jelenleg közel 74.000 járművet üzemeltet, ennek felét 2030-ig tisztán elektromos meghajtásúra szeretné cserélni. Ezért indította el az úgynevezett Electric Fleet kezdeményezést, amivel a nagy autógyártó partnerekkel való közös villanyautó-fejlesztést igyekszik felgyorsítani. A program célja továbbá az ügyfelek tájékoztatása is az elektromos átállás előnyeiről, valamint a lehetőségekről, amelyekkel a lehető legegyszerűbben és legköltséghatékonyabban tudnak elektromosra váltani.
Az EV600 a teljesen elektromos Ultium padlólemezre épül, így a tervezőknek könnyű dolguk volt a raktér méretének maximalizálásában a kompakt hajtáslánc mellett. Az autó hatótávolsága 400 kilométer, DC töltési képessége pedig 120 kW. A Merchants Fleet azt is hozzáteszi, hogy a kibocsátásmentes működéshez szegmensen belül kiemelkedőnek számító biztonsági rendszerek is társulnak.
A Merchants Fleet ügyfeleinek flottájába szánt villanyautókat a BrightDrop 2023 elejétől kezdi szállítani.