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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Csendes hős a mindennapokra: itt az Opel Combo-e Life

A Stellantis elektromos haszongépjármű-kínálatának bővülésével nemcsak azon vásárlók választási lehetőségei gyarapodnak, akik kibocsátásmentesen szeretnének árukat, vagy nagy méretű felszereléseket szállítani a városközpontokban is, hanem azok is jól járnak, akik nagycsaládos emberként próbálnak elég helyet találni gyerekeiknek és csomagjaiknak. Az Opel újdonsága kifejezetten azok számára készült, akik egy praktikus, multifunkcionális járművet keresnek tágas utastérrel és bőséges csomagtérrel, mindezt károsanyag-kibocsátás és motorzaj nélkül. Bemutatkozott a Combo-e Life, azaz a januárban leleplezett Combo-e furgon személyszállító változata, amit az Opel csak úgy emleget, hogy a „mindennapok hőse”.

Ahogyan azt már megszokhattuk az Opel, Citroën, és Peugeot elektromos kis haszongépjárműveinél, a hajtáslánc fő alkotóeleme egy 100 kW (136 lóerő) teljesítményű villanymotor 260 Nm azonnal elérhető nyomatékkal. A gyártó leginkább a városokban, és azok környékén élő fogyasztók hétköznapjaira tervezte a kompakt kisbuszt, de a végsebességet annak jegyében korlátozta elektronikusan 130 km/h-ra, hogy az autópályán se kelljen tartani a balesetveszélyes helyzetektől. Álló rajtból 100 km/h-ra 11,2 másodperc alatt ér fel az autó.

Az összesen 18 modul és 216 cella egy 50 kWh-s akkucsomagba áll össze a két tengely között, ami teljesen feltöltve körülbelül 280 kilométeres útra elegendő WLTP ciklus szerint mérve. A gyártó nagyobb, 75 kWh-s akkumulátora a Combo-e Life-hoz nem elérhető. Váltakozó áramú töltésnél a fedélzeti töltőberendezés alapfelszereltségként 7,4 kW-os töltést enged, ez szükség esetén 11 kW-os három fázisúra bővíthető. Leggyorsabban egy legalább 100 kW teljesítményű DC töltőoszlopon tud feltöltődni a villanyautó, így a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez körülbelül fél óra kell.

A Combo-e Life modellt két méretváltozatban (4,40 méter, illetve 4,75 méter hosszúsággal) kínálja az Opel, öt-, vagy hétszemélyes kialakításban. Öt ülés esetén a rövidebb legalább 597, a hosszabb 850 literes csomagtérrel büszkélkedik, a hátsó ülések lehajtásával pedig 2126, valamint 2693 liter tárul elénk. A szabadságérzet növelése érdekében opcionálisan panorámatető is választható a járműhöz.

A kisbuszban az Opel már jól ismert Multimedia Radio és Multimedia Navi Pro rendszereit találjuk, amelyek egy 8 hüvelykes érintőképernyőn érhetőek el, és Apple CarPlay, valamint Android Auto kompatibilisek.

A modell az ősz folyamán érkezik a kereskedésekbe, vételárat később jelent be a gyártó. Az idei év végére az Opel kínálata összesen 9 elektromosított járműből fog állni, beleértve a Corsa-e és a Mokka-e modelleket, a Grandland X PHEV-et, a Zafira-e Life-ot, a Vivaro-e-t, a Movano-e-t, a Combo-e és Combo-e Life-ot, valamint valamilyen formában az Astra új generációja is villamosításra kerül.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.