Így maradhat használatban akár 15 évig egy Škoda akkumulátora
Használt akkumulátorokból álló energiatároló rendszerek fejlesztésébe és gyártásába kezdett a Škoda, valamint technológiai partnere, az IBG Česko. A berendezéseket, melyek egy sikeresnek elkönyvelt prágai kísérleti projekt után váltak elérhetővé, a cseh autógyártó hivatalos kereskedéseihez fogják letelepíteni, ez idáig 160 előrendelés érkezett rájuk Csehországból, Németországból, Szlovákiából, és Hollandiából.
Az ehhez hasonló akkumulátoros energiatároló rendszerek használata két szempontból is kiemelkedően előnyös: egyrészt az elektromos autókból kivett akkupakkok a második életükkel meghosszabbíthatják életciklusukat, ezáltal nagy mértékben csökken a karbonlábnyomuk. Másrészről az akkumulátorok a villamosenergia-hálózattól független energiaforrást biztosítanak majd a kereskedések számára, így például helyben termelt napenergiával tiszta elektromosság kínálható az ott töltő villanyautósoknak, de akár az épület világítása, illetve a légkondi működése is biztosítható a tárolt árammal.
Egy akkumulátorrendszer teljes kapacitása 328 kWh, teljesítménye pedig elegendő ahhoz, hogy akár egy 150 kW-os villámtöltő energiaátadását fedezni tudja. A rendszer moduláris, tehát szükség esetén bővíthető, vagy le is faragható.
Az energiatárolókban a tisztán elektromos Škoda ENYAQ iV, valamint a plug-in hibrid Superb iV és Octavia iV akkumulátorcsomagjait alkalmazzák a partnerek. Mivel ezek mindegyike még viszonylag újonnan a piacra vezetett elektromos jármű, értelemszerűen csak évek múlva áll majd rendelkezésre használt akkumulátor nagy számban, addig azonban tesztautókból, és előszériás példányokból kivett akkukkal gazdálkodik a Škoda. A vállalat úgy számol, hogy az elkövetkezendő években több mint 4000 ilyen rendszert telepít le.
A Škoda elmondása szerint az eddigi kísérletek eredményei azt mutatják, hogy az akkumulátorok kapacitása egy fixen telepített energiatároló rendszerben mindössze körülbelül 2%-ot csökken évente, így egy aksi hasznos élettartama akár a 15 évet is elérheti. A második életük végén újrahasznosítják őket, és a visszanyert nyersanyagokból új akkucellák gyártására kerül sor.