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
auto
2024. 07. 27. szombat

Bekapcsolták a 9. kamerát a Teslákban

A Tesla Autopilot kapcsán gyakori kritika volt, hogy elégtelen a sofőrök felügyeltére kitalált 3 pontos biztonsági rendszer, amely az öv becsatolását, a vezetőülés súlyérzékelőjét, és a kormányra kifejtett erőt is figyeli. Ha a Model 3-ban, Y-ban és az új S-ben és X-ben is van egy kilencedik, az utasteret figyelő kamera, akkor ezt miért nem használják semmire? – hangzott a kérdés.

Nos, mostantól használják, úgyhogy innentől kezdve lehet a személyiségi jogok miatt sírni.

Figyeli, hogy figyelsz-e

Ha egy Tesla balesetet szenved, azonnal felmerül, hogy az Autopilot volt a hibás, ha pedig kiderül, hogy mégis az ember volt a felelős, gyakori az a vélemény, hogy többet kellene tennie a gyártónak a sofőrök monitorozása területén. Ezen az oldalon már sokszor leírtuk, hogy mi erről a véleményünk, röviden, a Tesla rendszere így is megfelelően jelez – talán egyértelműbben, hangosabban, agresszívebben, mint bármi más -, a probléma inkább azokkal van, akik szándékosan akarják kijátszani a beépített védelmet.

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

A vállalat most úgy döntött a kritikákra válaszul aktiválja az autók kilencedik kameráját, ami a visszapillantó tükör tetejébe van építve, és az utasteret figyeli. Eredetileg ezt arra szánták, hogy ha az autót egyszer majd valaki robotaxinak használja, a fizető utasok ne tudjanak következmények nélkül kárt okozni az utastérben, de az is felmerült már, hogy a Sentry Mode, azaz a betörésvédelem része lehetne a képrögzítő. A régóta követelt újítás bevezetését minden korábbi hangos kritikus most elismeréssel nyugtázta.

A kamerát már eddig is használták az FSD Beta program keretin belül a sofőrök megfigyelésére – aki felelőtlenül használta a rendszert, azt kizárták a tesztelők köréből, és elvették a hozzáférését. A legfrissebb, 2021.4.15.11-es szoftverfrissítés most aktiválja ezt a mezei Autopilot felhasználóinak is, de a cég tájékoztatása szerint a felvétel nem hagyja el az autót (ha csak kifejezetten nem járulunk hozzá a menüben), tehát a kocsi fedélzeti szoftvere értékeli ki, mennyire figyeltünk az útra.

A többi biztonsági intézkedés is aktív marad, legalábbis egyelőre nincsen róla még csak pletyka szintű hír sem, hogy kikapcsolnák azokat, így a rendszer továbbra is megköveteli, hogy be legyen kapcsolva  a biztonsági öv, legyen induláskor egy felnőtt embernyi súly a vezetőülésben, és időnként noszogatni fog, hogy fogjuk meg a kormányt.

A fenti képen egyébként egy új, radar nélküli Tesla Model Y tulajdonosa kapta meg a frissítést és egy későbbi beszámolója szerint jól működik az új Tesla Vision kiadás. A várakozásoknak megfelelően az Autopilot jelenleg 75 mérföldes legnagyobb sebesség mellett használható, és a Summon, illetve a sávelhagyás figyelő átmenetileg ki van kapcsolva. Érdekes részlet azonban, hogy az Autopilot csak az automatikus fényszórók engedélyezése esetén hajlandó működni, és nem lehet 3-asnál kisebbre venni a követési távolságot. Ez utóbbi valószínűleg szintén az átmeneti óvatosság részeként került bevezetésre.

Hivatalos: itt a radar kivezetésének menetrendje a Teslánál

 

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.