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
auto
2024. 07. 27. szombat

Még az idén elkezdik árulni az AMG Mercit, ami nem eszik üzemanyagot

A müncheni IAA 2021 rendezvényen debütált a legerősebb és legvadítóbb Mercedesek fejlesztésével foglalkozó AMG részleg legelső, sorozatgyártásra érett tisztán elektromos modellje, az EQS 53 4MATIC+. A modell az EVA2 dedikált elektromos padlólemezzel gyártott EQS szedán teljesítményorientált változata, de hajtásláncát az AMG affalterbach-i központjában teljesen újratervezték a sportosság jegyében.

A felpiszkált Merci teljesítménye két villanymotor erejéből adódik össze 484 kW-tá (658 LE) 980 Nm maximum motornyomatékkal. Ezt azt jelenti, hogy az AMG változat 99 kW-tal tud többet, mint az alap EQS kétmotoros, összkerék-meghajtású változata.

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

Ez azonban csupán a kezdők AMG-je, a bátrabbak kérhetik a Dynamic Plus csomagot, amivel a Race Start mód Boost funkciójával 560 kW-ra (751 LE) is fel lehet pörgetni a kocsit, 1020 Nm csúcsnyomatékot kieresztve a motorokból. Ebben az esetben 3,4 másodperc kell a 0-100-as gyorsuláshoz (ennek feltétele a 80%-os, vagy magasabb töltöttség), a végsebesség pedig 250 km/h-nál ütközik elektronikus korlátba. Az opcionális csomag nélkül sem lomha az AMG EQS 53, 100 km/h-n 3,8 másodperc alatt van fenn álló helyzetből startolva, a végsebessége pedig 220 km/h.

Az AMG vásárlói bázisának valószínűleg nem lenne könnyű elengednie a benzinmotor dörmögő hangját, ezért a speciális hangrendszer Performance módban egy némileg belsőégésű motoros zajt generál. Igaz, az alábbi videó alapján ebből nem sok hallatszódik az utastérben.

Csakúgy, mint az EQS-ben, egy nettó 107,8 kWh-s akkucsomag tárolja az energiát, 8:1:1 arányban tartalmazva nikkelt, kobaltot, és mangánt. Különleges jellemzője viszont a magasabb teljesítmény miatt szükséges AMG-specifikus vezetékelés, valamint a speciális AMG-s BMS (Battery Management System). A DC töltés legmagasabb elérhető teljesítménye a gyári adatok szerint 200 kW, ideális körülmények között pedig 19 perc alatt 300 kilométernyi hatótávval egyenértékű elektromosság tölthető be az aksiba. A fedélzeti töltő teljesítménye 11 kW alapfelszereltségként, de opcionálisan ez duplázható. A várható hatótávolság 528-580 kilométer a WLTP szabvány szerint.

Mondani sem kell, hogy az egész futóművet dinamikusabbra vették a fejlesztők, amit csak lehetett, AMG-sajátra cseréltek. A hátsó tengely kormányozhatósága, mely az alap EQS-nél fizetős opció, az AMG változatban alapfelszereltség lesz. 60 km/h alatt a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak maximálisan 9 fokot, ami javítja a manőverezhetőséget. 60 km/h felett mind a négy kerék azonos irányba fordul, ami a kezelhetőségen segít, különösen gyors elkerülő manővereknél vagy sávváltásnál.

Habár a légellenállási tényező megmaradt 0,23-nak, az AMG mérnökei néhány dizájnelemet átformáztak az aerodinamikai tulajdonságok megváltoztatásához, például a Mercedes villanyautóihoz elérhető AMG Line dizájncsomagban kínált hátsó szárnynál is nagyobbat szereltek fel, és a légbeömlőket is átformázták egy keveset.

A nem túl távoli jövőben újabb villanyos AMG Mercik várhatóak, kifejezetten az ilyen izmos sportkocsik számára tervezett AMG.EA elektromos padlólemezen is. Az EQS 53 4MATIC+ értékesítése az idei év végén kezdődik.

This slideshow requires JavaScript.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.