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
auto
2024. 04. 24. szerda

Vakító pompa négy keréken – villanyautó Maybach-módra

elektromos autó

Akinek mondd valamit a Mercedes-Maybach Vision, és a Cabriolet 6, azok tudják, hogy a szemtelenül drága szuperfényűző Mercikért felelős stuttgarti autómárka mutatott már be koncepcióautót teljesen elektromos hajtással. Az IAA 2021 rendezvényen kiállított Concept EQS azonban más, mint az eddigiek, hiszen ebből szériaváltozat is készül valamikor a következő négy évben.

A csillogó-villogó SUV a Daimler nagy méretű luxus-, és üzleti autói alá tervezett elektromos padlólemezt használja, ugyanazt a szerkezetet, amellyel 2022-ben az EQS szedán sportterepjáró változata sorozatgyártásba megy. Ez a platform körülbelül 600 kilométeres WLTP-szerinti hatótávolsággal ruházza fel a ráépített divatterepjárókat.

A jellegzetes Mercedes-Maybach stílusjegyek, mint például a kéttónusú festés, a terebélyes hűtőrácspanel, az extravagáns keréktárcsák, valamint a kihangsúlyozott légbeömlők, azonnal felismerhetők a tanulmány külsején. Nem maradtak el a fényes krómberakások sem, valamint az annyira tiszta hófehér kárpitozás, ami már attól bekoszolódik, hogy ránézünk.

Az autó átvette az EQS-ben bemutatott óriási MBUX Hyperscreen kijelzőt, de ezt a saját megjelenítési stílusával megspékelve. Ez a képernyő majdnem teljesen végigfut a két A-oszlop között, így nem csupán a sofőrt látja el információkkal, de az anyósülésen utazó számára is kínál szórakozási lehetőséget.

A tanulmány négyszemélyesként mutatkozott be, de a gyártási változatot ötszemélyesként (háromüléses hátsó sorral) is meg lehet majd rendelni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.