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 A Daimler összesen öt tisztán elektromos meghajtású újdonsággal készült az idén először Frankfurt helyett München városában megrendezett IAA 2021 autókiállításra és mobilitási rendezvényre, amelyek egyike egy vadonatúj Smart koncepció. A Smart Concept #1 villanyautó érkezése korszakváltást jelent az 1997 óta működő, városi kisautókra specializálódott márka történetében, hiszen nem csupán az elektromos technológiával szerelt modellek egy új generációját képviseli, hanem abban is úttörő, hogy a tervezők megpróbálták az SUV szegmens jellemzőivel felvértezni. Ez persze nem azt jelenti, hogy a parányi autóiról ismert német cég elkezd több tonnás terepjárókat gyártani, hanem inkább azt, hogy a kompakt külső mögött nagyobb helyet rejt az utastér. A Smart számára 2019-ben érkezett az igazi változás, egyrészt ekkor váltott belsőégésű motorról kizárólag villanymotorra, másrészt a Mercedes-Benz AG és a kínai Geely létrehozta a Smart Automobile Co., Ltd. közös vállalkozást azzal a céllal, hogy globális értékesítésre szánt villanyautókat gyártson Kínában. Ennek az együttműködésnek köszönhető az a dedikált elektromos padlólemez, amely a Concept #1 és az ebből kifaragott sorozatgyártású modell műszaki jellemzőit meghatározza. Az elektromos platform és az SUV-jelleg minden korábbinál jobb helykihasználást biztosít az utastérben, nagyobb szegmensekben tapasztalható lábteret és csomagteret kínálva az utasoknak. Az autóban ülők szabadságérzetét a panoráma üvegtető is fokozza. A 4,290 méter hosszú, 1,910 méter széles, 1,698 magas, és 2,750 méteres tengelytávú tanulmányba egyébként négy ülést szereltek be, de a gyártási változat ötszemélyes lesz. A műszerfal kidolgozásával nem sokat időztek a tervezők, tulajdonképpen nincs is műszerfal, a vezérlési lehetőséget a középen elhelyezett 12,8 colos, 3D-s érintőkijelző biztosítja. Az autó frissíthető lesz Over-the-Air módon. A koncepcióra gyártásközeli tanulmányként hivatkozik a Smart, azaz külsőre valószínűleg nem fog számottevően változni az autó. A hajtásláncról egyelőre nem árult el részleteket, mindössze annyi derült ki, hogy várhatóan 430 kilométer körül alakul a WLTP szerinti hatótávolság. Korábbi hírek szerint a forgalmazása már a jövő évben 2022-ben megkezdődik, de ezt nem erősítette meg a cég. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!