PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

A héten induló müncheni IAA 2021 mobilitási rendezvény ad majd otthon a Volkswagen ID.2 elektromos tanulmányautó világpremierjének. Habár a wolfsburgi vállalat városi kisautójával kapcsolatos részletekre még egy nagyon keveset várni kell, azt már régóta tudjuk, hogy a villanyautót a Volkswagen Csoporthoz tartozó Seatból kivált Cupra is kezelésbe veszi, hogy egy sokkal sportosabb formában értékesítse. Ebből hozott egy kis ízelítőt az iszonyatosan vad Cupra UrbanRebel Concept.

A spanyolok koncepcióautójának célja az, hogy a lehető legradikálisabb interpretációját vázolja fel egy városi közlekedésre szánt elektromos autónak. Formatervének jellegzetességei közé tartozik a cápaorrszerű első rész a hatalmas hűtőráccsal, a hátsó kerekeknél kiszélesedett karosszéria, valamint az óriási hátsó szárny. Ezekkel a stílusjegyekkel az UrbanRebel már sokkal inkább egy versenyautó, mint egy teljesítménycentrikus utcai bestia, így szinte biztos, hogy a 2025-ben érkező sorozatgyártásba szánt modell jóval szolidabb külsőt kap. Ami viszont nagyrészt hűen tükrözi a vásárlók számára is kínált kisautó tulajdonságait, azok a külső méretek: hossza 4080 mm, szélessége 1795 mm, magassága pedig 1444 mm.

A hajtáslánc jellemzőiről egyelőre annyit árultak el a spanyolok, hogy 250 kW folyamatos, és 320 kW csúcsteljesítményt lehet kicsikarni a villanymotor(ok)ból, és nulláról 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel. Egyéb részleteket a modell hivatalos müncheni premierjén hallhatunk szeptember 7-én. A Volkswagen Csoport városi kisautói a MEB padlólemez rövidített változatára épülnek.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.