A héten induló müncheni IAA 2021 mobilitási rendezvény ad majd otthon a Volkswagen ID.2 elektromos tanulmányautó világpremierjének. Habár a wolfsburgi vállalat városi kisautójával kapcsolatos részletekre még egy nagyon keveset várni kell, azt már régóta tudjuk, hogy a villanyautót a Volkswagen Csoporthoz tartozó Seatból kivált Cupra is kezelésbe veszi, hogy egy sokkal sportosabb formában értékesítse. Ebből hozott egy kis ízelítőt az iszonyatosan vad Cupra UrbanRebel Concept. A spanyolok koncepcióautójának célja az, hogy a lehető legradikálisabb interpretációját vázolja fel egy városi közlekedésre szánt elektromos autónak. Formatervének jellegzetességei közé tartozik a cápaorrszerű első rész a hatalmas hűtőráccsal, a hátsó kerekeknél kiszélesedett karosszéria, valamint az óriási hátsó szárny. Ezekkel a stílusjegyekkel az UrbanRebel már sokkal inkább egy versenyautó, mint egy teljesítménycentrikus utcai bestia, így szinte biztos, hogy a 2025-ben érkező sorozatgyártásba szánt modell jóval szolidabb külsőt kap. Ami viszont nagyrészt hűen tükrözi a vásárlók számára is kínált kisautó tulajdonságait, azok a külső méretek: hossza 4080 mm, szélessége 1795 mm, magassága pedig 1444 mm. A hajtáslánc jellemzőiről egyelőre annyit árultak el a spanyolok, hogy 250 kW folyamatos, és 320 kW csúcsteljesítményt lehet kicsikarni a villanymotor(ok)ból, és nulláról 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel. Egyéb részleteket a modell hivatalos müncheni premierjén hallhatunk szeptember 7-én. A Volkswagen Csoport városi kisautói a MEB padlólemez rövidített változatára épülnek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!