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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Az elmúlt években megszámlálhatatlanul sok pletykát olvashattunk a Volkswagen ID-sorozatának legkisebb, ID.3 alatti tagjairól, amelyekre 20.000 euró alá beharangozott várható vételáruk miatt rengeteg leendő villanyautós vár. Az idén Münchenben megrendezett IAA 2021 mai sajtónapján bemutatkozott az ID. Life névre keresztelt tanulmányautó, mely elsőként árulkodik arról, hogy mire számíthatunk a kisautókkal kapcsolatban.

Úgy látszik, hogy a Volkswagen is felpattant a retrovonatra, és szögletes cukiságára kerekded LED-fényszórókat rajzolt, kissé a Honda e-t megelőző Urban EV koncepció stílusát megelevenítve. A végleges változat ennél jóval kidolgozottabb lesz, de hogy marad-e ezen a sokak által kedvelt dizájnvonalon a VW, az majd csak 2025 környékén derül ki, amikor piacra kerül a modell.

Az ID. Life kifejezetten a fiatalabb vásárlókat célozza – a gyártó szerint néhány éven belül a városi kisautók nem csupán azt a szerepet töltik be az életünkben, hogy elvigyenek A pontból B-be, hanem előtérbe kerülnek a jármű által kínált élmények és digitális szolgáltatások is. A műszerfal például pillanatok alatt mozivászonná alakítható, amire kivetíthetjük az autóhoz kínált játékkonzolt is. A kényelmesebb mozizáshoz és játékhoz az első ülések teljesen lehajthatók, de akár a hátsó üléssorral is meg lehet tenni ugyanezt, mintegy kétméteres ágyat varázsolva magunknak.

A tükrök az öregeknek valók, a fiatalok már kamerákon keresztül látják a világot, ezt észben tartva cserélte le a külső és belső tükröket is a Volkswagen. A társadalom már kinőtte a hagyományos vezérlőket is, s az érintés lett a divat, ezért a legfontosabb vezetési funkciókat egy érintőpanelen keresztül lehet állítani. Mivel szinte minden fiatal okostelefonnal és tablettel jár mindenhova, érintőkijelzője sincs az ID. Life-nak, ezt a szerepet a sofőr saját készüléke tudja betölteni.

A villanyautó a MEB padlólemez rövidített változatán fekszik, amelyet kifejezetten a kisautók szegmensére készítettek a mérnökök. Minden ID-s testvérével ellentétben a Life elsőkerék-meghajtású. Teljesítménye 172 kW, gyorsulása 0 és 100 km/h között 6,9 másodperc, az 57 kWh-s akkucsomagjával pedig 400 km-t lehet elmenni egy töltéssel.

A Volkswagen Münchenben kiállította az ID.5 GTX változatát is, egyelőre álcamatricába göngyölve. Az ID.5 a márka elektromos családjának következő tagja lesz, premierjére november elején kerül sor.

This slideshow requires JavaScript.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.