Az IAA 2021 előestéjén a Daimler megmutatta az ikonikus G osztály tisztán elektromos meghajtású változatát, mely EQG néven kerül a kereskedésekbe az elkövetkezendő években. Az 1979 óta forgalmazott, és azóta több mint 400 ezer darabban legyártott terepjárót villanyautóként négy darab, a kerekek közelében elhelyezett, és külön szabályozható villanymotor mozgatja majd kétsebességes váltórendszerrel, semmivel sem gyengébb 4×4 off-road képességekkel, mint amihez a hagyományos modell vásárlói hozzászokhattak.
A gyártó kiemeli az első tengely egymástól független felfüggesztéseit, valamint az elképesztő húzóerőt, ami jól jön majd vontatáshoz, vagy a nehéz terepek leküzdéséhez. Az EQG-nek a tesztelési időszakának legvégén az 1445 méter magas ausztriai Schöckl hegyen kell majd bizonyítania, amely jellemzően a belsőégésű motoros terepjárók számára is a végső vizsgahelyszín.
Az online is közvetített prezentáción elhangzott, hogy rengeteg még a munka az autóval, ezért részletes műszaki adatokat nem tudnak mondani, de a kiállított autóra már a gyártáshoz közeli tanulmányként hivatkoznak. A 22 colos alumínium keréktárcsákkal díszített Concept EQG tervezésénél az volt a fő szempont, hogy megőrizze a G osztály jellegzetes külsejét úgy, hogy közben az EQ-sorozatra jellemző stílusjegyeket is magára ölti. Így például a tipikus kerek fényszórók megmaradtak, de a közöttük húzódó hűtőrácsot egy megvilágított, mintázott panelre cserélték a dizájnerek, hiszen a járműnek nincs szüksége a motortér hűtésére. Az autó hátulján, a megszokott kerek keréktartó helyett egy falitöltő-formájú zárható tároló található, amely alkalmas például a töltőkábel elhelyezésére.
A legendás luxusterepjáró elektromosítását egyébként még maga Arnold Schwarzenegger ígértette meg a mostani modellgeneráció 2018-as bemutatóján a Daimler igazgatótanácsának akkori elnökével. Ha valaki, akkor a világhírű filmsztár, testépítő, és politikus biztosan tudja, hogy a G osztály villanyautóként is pazar, hiszen 2017 óta zéró kibocsátással vezeti sajátját a Kreisel átalakításának köszönhetően. Legkésőbb 2025-ben viszont gyári villanyterepjárója is lehet a Terminátornak.