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 A következő években is folytatja az együttműködést a Renault Group, a Nissan Motor Co., Ltd. és a Mitsubishi Motors Corporation, és ma egy közös sajtókonferencián meg is osztottak néhány részletet arról, milyen projekteken fogják megosztani a munkát. A 2030-ig szóló roadmap fókuszában az elektromos járművek és az intelligens, összekapcsolt mobilitás állnak. „A világ autóipari vezetői között a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség egy bevált, egyedi modell. 22 éve építünk saját kultúránkra és erősségeinkre közös hasznunk érdekében” – mondta Jean-Dominique Senard, a Szövetség elnöke. „A Szövetség ma begyorsít, hogy vezesse a mobilitás forradalmát, és több értéket biztosítson ügyfeleinknek, munkatársainknak, részvényeseinknek és valamennyi érdekelt félnek. A három tagvállalat közös ütemtervet dolgozott ki 2030-ig, megosztva a jövőbeli villamosítási és összekapcsolhatósági projektekbe való beruházásokat. Hatalmas beruházásokról van szó, amelyeket a három vállalat közül egyik sem tudna egyedül megvalósítani. Együtt kezdeményezünk változást egy új és globálisan fenntartható jövőért; a Szövetség 2050-re szén-dioxid-semlegessé válik. Az újdonságok egyike, hogy a három autógyártó felerősíti a közös padlólemezek használatát, a jelenlegi 60%-ról 2026-ra 80%-ra növelik ennek arányát az összesen 90 autómodellnél. A platformmegosztásból természetesen az elektromos autók sem maradnak ki. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Szövetség összesen 23 milliárd eurót fordít elektrifikációra a következő öt év alatt, amelynek eredményeképpen 2030-ig 35 új tisztán elektromos modell kerülhet piacra. Ezen modelleknek a 90%-a öt közös padlólemezre épül, amelyekkel a vállalatok lefedik a legnagyobb régiókat és a legfontosabb piacokat. Az öt közös platform: CMF-AEV, amelyet a Szövetség a világ legmegfizethetőbb padlólemezeként emleget, erre épül a Dacia Spring; KEI-EV, ami az ultrakompakt (japán kei) autók alapját adja; LCV-EV platformcsalád a Renault Kangoo-hoz és a Nissan Townstarhoz hasonló kisteherautókhoz; CMF-EV globális, rugalmas elektromosautó-padlólemez, amire a Nissan Ariya és a Renault Mégane E-Tech Electric is épül. 2030-ra több mint 15 modellt húz rá erre az architektúrára a Szövetség, ami mintegy 1,5 millió villanyautót jelent évente. CMF-BEV, azaz „a legversenyképesebb kompakt villanyautó-platform a világon”, amely 2024-ben kerül piacra. Ez a vadonatúj padlólemez maximum 400 km-es hatótávot ad az autóinak, miközben a jelenlegi Renault Zoéhoz képest 33%-kal csökkenti a költségeket és több mint 10%-kal az energiafogyasztást. Ez a platform kerül például a Renault R5 alá, és évi mintegy 250 ezer darabot gyártanak belőle a Renault, Nissan, és Alpine márkák számára. A CMF-BEV-hez kapcsolódik a sajtótájékoztató egyik legfontosabb bejelentése, miszerint érkezik egy új kompakt villanyautó, amely a Nissan Micra modellt fogja lecserélni az európai piacokon, és a Renault R5 testvérmodelljeként jelenik meg. Ez lesz a Nissan belépő szintű modellje, azaz várhatóan a legolcsóbb elektromos autó a kínálatában, de a hivatalos árra egyelőre várnunk kell. Mivel a Micra-utód a CMF-BEV padlólemezre épül majd, 2024-nél előbb nem kerül sor a forgalmazására. Az újdonságot a Nissan tervezi, de a Renault mérnökei dolgoznak rajta, és a Renault ElectriCity gyártóközpontjában fogják összeszerelni Észak-Franciaországban. Az alábbi rövid videó egész jól meg is mutatja nekünk az autót. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2022/01/2022-01-27-nissan-micra-utod-video-01.mp4 Ez lesz a Nissan Micra utódja, Forrás: Nissan A Nissannak, Renault-nak, és a Mitsubishinek az akkumulátorstratégiája is közös, terveik szerint 2026-ra 50%-kal, 2028-ra pedig 65%-kal csökkenteni fogják az akkumulátorokkal járó költségeket. 2030-ra összesen 220 GWh-nyi akkumulátorgyártási kapacitást építenek ki a partnerek. Szóba került a szilárdtest-akkumulátor is: a Szövetség célja, hogy 2028 közepén tömeggyártásba vigye a technológiát. A közös digitális platformok és elektronikák a továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerek és önvezetés közös fejlesztését is segítik. A Szövetség úgy számol, hogy 2026-ra több mint 10 millió olyan autó lesz az utakon, amelyben ezek a rendszerek dolgoznak. Jelenleg 3 millió jármű használja a Szövetség Cloud rendszerét folyamatos adatcserére, 2026-ra ezt 25 millióra növelnék a gyártók. Továbbá ők lesznek az első globális, tömeggyártást végző autógyártók, melyek bevezetik a Google ökoszisztémát az autóikban. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!