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 A Nissan e-NV200 úttörő modellnek számított a nulla helyi kibocsátású városi áruszállítás területén, Európában több mint 42 ezren választották csapatszállító, vagy kisteherautó változatát 2014-es bevezetése óta. Mostanra azonban eljárt felette az idő, és a japánok ezt nem modellfrissítéssel orvosolják, hanem úgy döntöttek, kivezetik az autót a kínálatból. Ez azonban nem azt jelenti, hogy elektromos áruterítő nélkül marad a vállalat: az e-NV200 helyére lép a ma bemutatott Townstar, amely hagyományos, és tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz hamarosan. A Townstar egy vadonatúj modell, tiszta lappal vágtak neki a tervezésnek a minőséget és a funkcionalitást szem előtt tartva. A CMF-C padlólemez lehetővé teszi többféle hajtáslánc beillesztését, így a Nissan szerint maximálisan képes kielégíteni mindenféle vásárlói igényt. Az elektromos verzió esetében egy 90 kW teljesítményű és 245 Nm nyomatékú motor a rendszer erőforrása, amelyet egy nettó 44 kWh-s akkucsomag egészít ki. Az opcionális, 22 kW-os fedélzeti töltő esetében az akkumulátor hűtött, de aki marad a szériafelszereltség 11 kW-os fedélzeti töltőjénél, extraként az is kérheti az aksi hűtését. A Townstar EV az e-NV200-zal ellentétben már CCS-csatlakozós, és nem a CHAdeMO szabványt használja. DC hálózaton 75 kW-tal tölthető, így 0-ról 80%-ra 42 perc alatt lehet feltölteni az akkut. A hatótávolsága WLTP-ben várhatóan 285 kilométer lesz. A Townstar számos olyan funkcióval és asszisztensrendszerrel van felszerelve, ami megkönnyíti a sofőrök dolgát, különösképpen a zsúfolt városok közlekedésének türelmetlen és figyelmetlen résztvevői között. Ilyen például a gyalogos és biciklis figyelő rendszer, intelligens vészfék, valamint az útkereszteződés-asszisztens. A Nissan kompakt teherautói közül ez az első modell, mely megkapta az úgynevezett Around View Monitor rendszer, amely 360°-os látást biztosít a jármű körül. Az autóban a már jól ismert ProPILOT vezetéstámogató rendszer is ügyel a biztonságra. Az összekapcsolhatósági funkciók között szerepel az E-Call, az Apple CarPlay és Android Auto, és a vezeték nélküli telefontöltő. Az infotainment rendszert egy 8 colos érintőkijelzőn lehet elérni, amely egy 10 colos digitális műszerfallal áll összeköttetésben. Személyszállító változatban 775 liternyi csomagot kínál a Townstar EV, teherszállító furgonként pedig 3,9 köbméteres csomagtér, 800 kilós teherbírás, és 1500 kilós vontatási képesség várja az ügyfeleket. Az akkumulátorra 8 éves vagy 160 ezer kilométeres garanciát ad a Nissan. További részleteket a piaci bevezetés időpontjáról későbbre ígér a cég. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!