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
auto
2024. 04. 23. kedd

A Nissan e-NV200 úttörő modellnek számított a nulla helyi kibocsátású városi áruszállítás területén, Európában több mint 42 ezren választották csapatszállító, vagy kisteherautó változatát 2014-es bevezetése óta. Mostanra azonban eljárt felette az idő, és a japánok ezt nem modellfrissítéssel orvosolják, hanem úgy döntöttek, kivezetik az autót a kínálatból. Ez azonban nem azt jelenti, hogy elektromos áruterítő nélkül marad a vállalat: az e-NV200 helyére lép a ma bemutatott Townstar, amely hagyományos, és tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz hamarosan.

A Townstar egy vadonatúj modell, tiszta lappal vágtak neki a tervezésnek a minőséget és a funkcionalitást szem előtt tartva. A CMF-C padlólemez lehetővé teszi többféle hajtáslánc beillesztését, így a Nissan szerint maximálisan képes kielégíteni mindenféle vásárlói igényt. Az elektromos verzió esetében egy 90 kW teljesítményű és 245 Nm nyomatékú motor a rendszer erőforrása, amelyet egy nettó 44 kWh-s akkucsomag egészít ki.

Az opcionális, 22 kW-os fedélzeti töltő esetében az akkumulátor hűtött, de aki marad a szériafelszereltség 11 kW-os fedélzeti töltőjénél, extraként az is kérheti az aksi hűtését. A Townstar EV az e-NV200-zal ellentétben már CCS-csatlakozós, és nem a CHAdeMO szabványt használja. DC hálózaton 75 kW-tal tölthető, így 0-ról 80%-ra 42 perc alatt lehet feltölteni az akkut. A hatótávolsága WLTP-ben várhatóan 285 kilométer lesz.

A Townstar számos olyan funkcióval és asszisztensrendszerrel van felszerelve, ami megkönnyíti a sofőrök dolgát, különösképpen a zsúfolt városok közlekedésének türelmetlen és figyelmetlen résztvevői között. Ilyen például a gyalogos és biciklis figyelő rendszer, intelligens vészfék, valamint az útkereszteződés-asszisztens. A Nissan kompakt teherautói közül ez az első modell, mely megkapta az úgynevezett Around View Monitor rendszer, amely 360°-os látást biztosít a jármű körül. Az autóban a már jól ismert ProPILOT vezetéstámogató rendszer is ügyel a biztonságra.

Az összekapcsolhatósági funkciók között szerepel az E-Call, az Apple CarPlay és Android Auto, és a vezeték nélküli telefontöltő. Az infotainment rendszert egy 8 colos érintőkijelzőn lehet elérni, amely egy 10 colos digitális műszerfallal áll összeköttetésben.

Személyszállító változatban 775 liternyi csomagot kínál a Townstar EV, teherszállító furgonként pedig 3,9 köbméteres csomagtér, 800 kilós teherbírás, és 1500 kilós vontatási képesség várja az ügyfeleket. Az akkumulátorra 8 éves vagy 160 ezer kilométeres garanciát ad a Nissan. További részleteket a piaci bevezetés időpontjáról későbbre ígér a cég.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.