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
auto
2024. 04. 26. péntek

A VW csoport körülbelül 2%-kal túlteljesítette a széndioxid-kibocsátási célkitűzését 2021-ben, így a rekordot döntő elektromos eladások segíthetik hozzá a céget, hogy idén már ne kelljen büntetést fizetniük.

A Volkswagen csoport eladásaiban jelentősen, 17,2%-ra emelkedett az elektromosított autók eladása a tavalyi 10,1%-ról, amelyhez 472.300 elektromosított jármű eladására volt szükség az európai piacon (Norvégiát és Izlandot is beleértve). A sikeres évnek köszönhetően a csoport az előzetes értékelések alapján 118,5 g/km flotta szintű széndioxid kibocsátási átlagot ért el. Ez az eredmény 2,3 grammal (kb. 2%) jobb, mint saját 120,8 g/km célkitűzésük. Az Európai Bizottság végleges megerősítése egy későbbi időpontban várható.

Rekordot döntöttek a VW európai villanyautó eladásai

Első pillantásra visszaesésnek tűnhet a 118,5 g/km eredmény, mivel 2020-ban a Volkswagen-csoport átlagos CO2-kibocsátása 99,9 g/km volt az EU-ban (beleértve az Egyesült Királyságot, Norvégiát és Izlandot). A 2020-as és 2021-es értékek azonban nem hasonlíthatók össze, mivel 2020-ban azonban még az NEDC ciklus alapján számoltak, 2021-től pedig a valósághűbb WLTP ciklust kell figyelembe venni, amely általában magasabb CO2-kibocsátást eredményez, ezért flotta széndioxid kibocsátási célértékeit is átszámították a WLTP ciklusnak megfelelőre, ráadásul az Egyesült Királyság EU-ból való kilépése is megváltoztatja az eredményeket.

A 472.300 darabos konnektoros értékesítés nagyobb fele, mintegy 310.400 autó volt tisztán elektromos, amivel a csoport 25%-os arányt ért el az európai piacon, valamint piacvezető lett a tisztán elektromos járművek szegmensében Európában.

Christian Dahlheim, a Csoport értékesítési vezetője elmondta, hogy az egész csoportra kiterjesztett és felgyorsult elektromos offenzívának köszönhetően csaknem minden ötödik Európában eladott jármű elektromosított, melyek több mint fele tisztán elektromos volt. A következő években tovább folytatódik az elektromos hajtás térhódítása, így 2030-ban már 60 százalékos részesedéssel terveznek a teljesen elektromos járművek számára Európában.

Új rekord: 450 ezer elektromos autót adott el tavaly a VW csoport

2022-ben további tisztán elektromos modellek mutatkoznak be, így a MEB padlólemezen érkezik a VW ID.5 és ID.5 GTX SUV-kupé, március 9-én bemutatkozik az ID.Buzz, a Škoda bemutatja az Enyaq iV Coupé modellt, jön a Cupra Born.

A csoport célja, hogy 2025-re világszerte vezető szerepet érjen el az elektromos járművek eladásában, melynek eléréséhez a 2022-26 közötti időszakban mintegy 52 milliárd eurós beruházást terveznek az e-mobilitásba és további mintegy 8 milliárd eurót fektetnek a hibridekbe, hosszabb távon, 2050-re pedig nettó klíma-semlegesek kívánnak lenni.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.