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 A Woven Planet, leánykori nevén Toyota Research Institute (Toyota Kutatóintézet), a japán autógyártó önvezető rendszerek fejlesztésével foglalkozó leányvállalata pár napja azt jelentette be, hogy a Teslához hasonlóan egy tisztán kamerákkal működő rendszerrel képzeli el a jövőt. Hasonló forgatókönyv A vállalat közleménye szerint mostantól olyan kamerákkal szerelik rendszereiket, amelyek 90%-kal olcsóbbak mint az eddigiek. A lépés azért fontos, mert a vállalat arra a következtetésre jutott, hogy az önvezetéshez egy teljesen a kamerákon alapuló rendszerre van szükség, egyéb szenzorok nélkül, ehhez pedig rengeteg adat kell, amivel tanítani tudják a neurális hálójukat. Ez azonban a cég szerint túl költséges, ezért ez nem lehetséges a LiDAR-ra és radarokra épülő rendszerekkel, ezekből ugyanis nem lehet költséghatékonyan elég nagy flottát építeni. A Woven Planet szerint a kamerás rendszer okosításához azonban nagyon sok autó kell, ezért ki akarják használni a Toyota adta lehetőséget, amit egy hatalmas autógyártó éves termelése jelent. A sorok között olvasva ez azt jelenti, hogy a jövő Toyotáit fel akarják szerelni több, olcsóbb kamerával, hogy azok a világot járva segítsenek az önvezető rendszer tanításában, ami ugyanaz a modell, amit a Tesla is követ a 2,6 millió eladott autójával. A vállalat ugyanakkor hozzátette, hogy ez nem azt jelenti, hogy a japán autógyártó most azonnal elhagyja a radarokat és LiDAR-t a termékpalettájából, mert ezek a jelenlegi vezetéstámogatók működéséhez, illetve a tesztelés alatt lévő sofőr nélküli kocsik fejlesztéséhez még fontosak. A cég szerint a jövőben a kamera alapú rendszerek azonban majd beérik, és túl is lépik a drágább szenzorokkal működő társaikat. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!