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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

127 ezer Model 3-nál rendeltek el „visszahívást” Kínában

elektromos autó

Bár most gyártási hibás félvezetőről van szó, úgy néz ki ezt is megoldják egy vezeték nélküli szoftverfrissítéssel.

Valószínűleg európai autók is érintettek.

Félvezetősilány

Nem elég a folyamatos félvezetőhiány, most úgy néz ki, hogy 127 ezer autóba került gyártási hibás vezérlőegység. A kínai hatóság bejelentése szerint

a Tesla 127.785 darab, 2019. január 11. és 2022. január 25. között gyártott Model 3-at hív vissza, ugyanis a hátsó villanymotor inverterének teljesítményelektronikája elromolhat egy gyártási hibás félvezető lapka miatt.

Magyarra fordítva két évnyi Model 3 gyártásban van olyan chip, amelynek egyes példányai hibásak, ezért az autó egyszer csak nem indul el, vagy menet közben leáll a hajtás. A hiba az országban 93.578 sanghaji, és 34.207 darab fremonti, import autót érint. Egyébként a Model Y is ezt az egységet használja, és a tavalyi frissítésű Model S/X is ennek egy felturbózott változatát kapta, de arról egyelőre nincs hír, hogy ezek a modellek is érintettek-e.

A Model 3 invertere. Forrás: ebay

Mi sem ússzuk meg

Egyelőre nincs róla információ, hogy Európába is került-e a hibás példányokból, de tekintve, hogy mind az amerikai, mind a kínai gyár termékei érintettek, és hogy két év termeléséről van szó, szinte kizárt, hogy megússzuk.

A jó hír az, hogy úgy néz ki nem kell szervizbe menni, a cég szoftveresen is tudja orvosolni a hibát.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.