A vezetésoktatók munkájára pályázik az önvezető technológia
Az önvezető technológia felhasználási területei rendkívül sokrétűek: robottaxik már most is vannak, de a jövőben akár bárki kereshet pénzt autójával anélkül, hogy benne ülne. Az önvezetés bevezetése az áruszállításban is kívánatos, hiszen nem lenne szükség a sofőrök számára előírt kötelező pihenőkre, így gyorsabb, biztonságosabb lehetne az áruk mozgatása. Jól feltérképezett területeken már a buszsofőröket is kiválthatja a mesterséges intelligencia, de gyárakon, raktárakon belüli logisztikai feladatok elvégzésére is alkalmas a technológia. Most úgy tűnik, hogy a vezetésoktatókat is gép helyettesítheti.

Ezt akár úgy is elképzelhetnénk, hogy az oktatók helyett humanoid robotok ülnek majd a tanulók mellett az anyósülésen, de az már tényleg nagyon sci-fi lenne – ehelyett egy olyan önvezető rendszer szabadalmát védette le a General Motors, amely képes megítélni a sofőr vezetési tudását, visszajelzést adni, és szükség esetén közbelépni. A rendszer a tanuló képességeihez mérten fokozatosan tudná egyre bonyolultabb közlekedési helyzetekbe bevezetni a tanulót, egyre nagyobb fokú irányítást adva a kezébe.
A General Motors elismeri ugyan, hogy a jelenlegi vezetésoktatási rendszer működik, de úgy véli, hogy nem minden helyzetben optimális, hiszen akár nézeteltéréseknek, vagy elfogultságnak adhat helyet, ráadásul a tanulóknak sokkal többe kerül így a jogosítvány megszerzése, mint hogyha emberi tanár nélkül tudná elvégezni az oktatást. Azt nem tudni, hogy a General Motors mikor vezetné a piacra ezt a technológiát.
Címlapkép forrása: Flickr/State Farm