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
auto

Miért kell 5 hónapot várni egy berlini Tesla javítására?

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

A Teslák kapcsán a tulajdonosok egyik gyakori kritikája, hogy sokat kell várni az autók javítására egy baleset után. Erre régebben az volt a magyarázat, hogy az alkatrészeket Amerikában, illetve Kínában gyártják, és nincs mindig minden készleten az európai raktárakban.

A berlini Model Y kapcsán azonban új kifogásokat kell gyártania a vállalat képviselőinek.

012

A mostani történet nem csak azért ciki, mert egy egyszerű koccanásos baleset javítása öt hónapot vesz igénybe, vagy mert a cég kommunikációja már sokadszor hagy kívánni valót maga után. Az eset azért duplán kínos a vállalatnak, mivel a kérdéses autó egyike azon harmincnak, amit a márciusi hivatalos gyáravató alkalmával adott át Elon Musk, a cég vezetője.

Giga Berlin: ott voltunk a Tesla gyáravatóján

A szerencsétlen baleset a 12-es számú autóval történt, mégpedig mindössze kettő nappal később, amikor egy figyelmetlen autós balesetet okozott, majd a vétlen fél a kocsiját beletolta a Tesla bal hátuljába. Az esetet a Model Y fedélzeti kamerája is megörökítette.

A tulajdonos természetesen rögtön felkereste a szervizt, ahol egy elfogadható, 10 napos határidővel vállalták a javítást. A kár 20 ezer eurós, mert többek között a hátsó csomagtér is cserére szorul, egy ilyen drága és új autót pedig nem csak kikalapálnak okosba’. De hát nyilván a költségeket fedezi az audis kolléga kötelezője, c’est la vie. A történetnek ezzel talán vége is lenne, csakhogy még mindig tart.

A teslamag.de beszámolója szerint ugyanis még most, három hónappal később is alkatrészre vár a kocsi – kész szerencse, hogy legalább csereautót kapott a tulaj, még ha az egy kis akkus Model 3 is. A szerviz most augusztusra ígéri a javítást, ami egy laza öt hónapos átfutást jelent.

Az esethez tudni kell, hogy a karosszériamunkákat nem a Tesla márkaszerviz, hanem egy harmadik fél, az autógyártó hivatalos, minőstett partnere végzi, de alapvetően a csúszásban amúgy sem ők a hibásak, hiszen a Tesla nem szállítja le a szükséges darabokat. Még frusztrálóbb, hogy a tulajdonos úgy tudja, a cserealkatrészek már össze is vannak készítve a német gyárban, csak a szervizbe nem jutottak még el. Még azt is felajánlotta, hogy elmegy értük, de erre sem kapott pozitív választ.

A biztosítója eredetileg felajánlotta neki, hogy rendelhet egy új autót, hiszen a baleset ténylegesen vadiúj, kétnapos kocsival történt. Csakhogy ez nem egy mezei példány, hanem az első 30 egyike volt, ezért a javítás mellett döntött.

Mondanunk sem kell, már megbánta.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás