Miért kell 5 hónapot várni egy berlini Tesla javítására?

A Teslák kapcsán a tulajdonosok egyik gyakori kritikája, hogy sokat kell várni az autók javítására egy baleset után. Erre régebben az volt a magyarázat, hogy az alkatrészeket Amerikában, illetve Kínában gyártják, és nincs mindig minden készleten az európai raktárakban.

A berlini Model Y kapcsán azonban új kifogásokat kell gyártania a vállalat képviselőinek.

012

A mostani történet nem csak azért ciki, mert egy egyszerű koccanásos baleset javítása öt hónapot vesz igénybe, vagy mert a cég kommunikációja már sokadszor hagy kívánni valót maga után. Az eset azért duplán kínos a vállalatnak, mivel a kérdéses autó egyike azon harmincnak, amit a márciusi hivatalos gyáravató alkalmával adott át Elon Musk, a cég vezetője.

A szerencsétlen baleset a 12-es számú autóval történt, mégpedig mindössze kettő nappal később, amikor egy figyelmetlen autós balesetet okozott, majd a vétlen fél a kocsiját beletolta a Tesla bal hátuljába. Az esetet a Model Y fedélzeti kamerája is megörökítette.

A tulajdonos természetesen rögtön felkereste a szervizt, ahol egy elfogadható, 10 napos határidővel vállalták a javítást. A kár 20 ezer eurós, mert többek között a hátsó csomagtér is cserére szorul, egy ilyen drága és új autót pedig nem csak kikalapálnak okosba’. De hát nyilván a költségeket fedezi az audis kolléga kötelezője, c’est la vie. A történetnek ezzel talán vége is lenne, csakhogy még mindig tart.

A teslamag.de beszámolója szerint ugyanis még most, három hónappal később is alkatrészre vár a kocsi – kész szerencse, hogy legalább csereautót kapott a tulaj, még ha az egy kis akkus Model 3 is. A szerviz most augusztusra ígéri a javítást, ami egy laza öt hónapos átfutást jelent.

Az esethez tudni kell, hogy a karosszériamunkákat nem a Tesla márkaszerviz, hanem egy harmadik fél, az autógyártó hivatalos, minőstett partnere végzi, de alapvetően a csúszásban amúgy sem ők a hibásak, hiszen a Tesla nem szállítja le a szükséges darabokat. Még frusztrálóbb, hogy a tulajdonos úgy tudja, a cserealkatrészek már össze is vannak készítve a német gyárban, csak a szervizbe nem jutottak még el. Még azt is felajánlotta, hogy elmegy értük, de erre sem kapott pozitív választ.

A biztosítója eredetileg felajánlotta neki, hogy rendelhet egy új autót, hiszen a baleset ténylegesen vadiúj, kétnapos kocsival történt. Csakhogy ez nem egy mezei példány, hanem az első 30 egyike volt, ezért a javítás mellett döntött.

Mondanunk sem kell, már megbánta.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.