Két elektromos autó vezeti a „legamerikaibb kocsik” listáját
Idén is összeállította a Cars.com a leginkább Amerikában készült autók listáját, ahol aszerint osztályozzák a kocsikat, hogy az alkatrészek gyártása és a jármű összeszerelése hol történik.
Azután, hogy a 17 éves összesítés történetében tavaly először egy villanyautó végzett az első helyen, a kocsi gyártója most duplázott is.
Csillagos-sávos
Aki már látott cukormáztól és elszántan az égbe tekintő szép emberek arcára montírozott amerikai zászlóktól csöpögő Michael Bay filmet, az tudja, hogy az Egyesült Államok lakóinak sem kell a szomszédba menniük egy kis nacionalizmusért. Így talán nem meglepő az sem, hogy sokan igyekeznek a hazai gyártású termékek vásárlását propagálni, ami – lássuk be – az áruk CO2 lábnyomának is jót tesz.
A Cars.com minden évben összesíti az amerikai piacon kapható autók listáját, és rangsorolja őket annak fényében, hogy azok mekkora részben készültek az USA-ban. Az idei lista első két helyén két villanyautó végzett, de gyártójuk még további két modellel szerepel a Top 10-ben. Nagyon sokat nem kell találgatni, hogy kiről is van szó.
A Lista összeállításának főbb kritériumai nem változtak tavaly óta:
- az összeszerelés helyszíne;
- az amerikai (és kanadai) alkatrészek aránya;
- az elérhető motorok származási országa;
- a sebességváltó származási országa;
- valamint az amerikai munkaerő foglalkoztatása.
Ismét
A listát idén is egy Tesla vezeti, de ezúttal a Model Y kapaszkodott fel az első helyre, amely most már két amerikai üzemben készül. A második a szedán testvér, a Model 3 lett. (A kínai gyártású változatokat Amerikában nem forgalmazzák). Mindkét autóra igaz, hogy nemcsak maga a kocsi, illetve alkatrészei zöme, de az akkumulátorok is az országon belül készülnek - bár a 3-as LFP változatáról nem vagyunk meggyőződve, de nem kizárt, hogy ezért veszítette el az első helyet a típus.
A ötödik és hatodik helyen is két Tesla, a Model X és S állnak - és egyedül ez a négy elektromos modell fért bele a Top 95-be. A lista készítői nem foglalkoztak olyan modellekkel, amelyek kevesebb, mint 1000 példányban készültek, így például tavaly kimaradt a két nagyobbik Tesla is, mivel azok gyártása az év második felében futott csak újra fel, idén pedig sanszos, hogy ezért hiányzik a Chevrolet Bolt a szereplők közül.
A legnagyobb vesztes idén minden bizonnyal a Ford Mustang volt, amely a tavalyi második helyről a 26-ra esett.