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 Ma reggel bemutatkozott a 408, egy teljesen új modell a Peugeot kínálatában, amely formáját tekintve is egy vadonatúj fajnak számít, hiszen a városi terepjárók megemelt, stabil kiállását ötvözi a ferdehátúak dinamikus sziluettjével, megfűszerezve egy kis kupés sportossággal. Az 1,48 méter magas, 4,69 méteres hosszúságú, 2,79 méteres hosszú tengelytávra épülő újdonság tervezésénél fontos szempont volt, hogy úgy teremtsék meg a tágas utasteret, hogy közben viszonylag kompakt és aerodinamikus maradjon az autó. A Peugeot 408-as 188 mm lábteret kínál a második üléssorban, a csomagtartóban pedig 536 liter szabad hely áll a vásárlók rendelkezésére, ami a hátsó ülések lehajtásával 1611 literre növelhető. Ez viszont csak a benzines változatra igaz, az elektromos üzemben is használható típusoknál 471/1545 literrel kell beérni. A modell 2023 elején érkezik a piacra, gyártani Mulhouse-ban, Franciaországban fogják Európának, később Kínában is beindítják a gyártósorait. Kezdetben háromféle hajtáslánccal lesz kapható: 133, illetve 165 kW teljesítményű plug-in hibridként, valamint hagyományos, benzines erőforrással. Mindkét konnektoros típusba 12,4 kWh akkumulátor kerül, de a hivatalos elektromos hatótávról egyelőre nincs információ. A fedélzeti töltő teljesítménye 3,7 kW, opcionálisan 7,4 kW-os is kérhető – utóbbival kevesebb mint másfél óra alatt feltölthető az aksi egy 32A-es fali töltőről. A piaci bevezetést követően néhány hónappal tisztán elektromos változatban is megjelenik a jármű, és bár erről egyelőre nem árul el műszaki adatokat a gyártó, valószínűleg a Stellantis csoport jól ismert 100 kW teljesítményű hajtásrendszerére számíthatunk az e-408-ban is. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!